Počas rokov 2020 a 2021 mali v USA zamestnanci navrch nad svojimi šéfmi. Ľudí bol nedostatok, peňazí naopak dosť. Pracovníci si uvedomili, že môžu žiadať vyšší plat a zvykli si na telefonáty od konkurencie, ktorá ich lákala na vyššie mzdy.
V boji proti inflácii prichádza centrálnym bankám na pomoc silný spojenec. Pracujúce matky
Minulý rok sa situácia začala upokojovať, viaceré firmy ohlásili prepúšťanie. Vo vzduchu visela recesia, inflácia bola na vzostupe. Rodiny začali viac premýšľať nad výdavkami a vyhľadávať zľavy. Mnohí ľudia, ktorí boli od pandémie doma na podpore, prípadne sa starali o deti, začali prichádzať na trh práce.
Tento rok sa však „veľká rezignácia“ vracia. Toto slovné spojenie opisuje trend, keď nezvykle veľa pracovníkov vážne zvažuje výpoveď. Odráža to zvýšené sebavedomie, že si nájdu lepšiu prácu inde. Podľa prieskumu PwC štvrtina amerických zamestnancov zvažuje výpoveď počas najbližších dvanástich mesiacov, čo je o 19 percent viac ako vlani.
Keď je polovica kolektívu na odchode
Štyria z desiatich si chcú vypýtať vyššiu mzdu, minulý rok to bolo 35 percent pracovníkov. Je to spojené s tým, že náklady živobytia stúpajú a domácnosti majú problém platiť účty. Pred pár mesiacmi začal prudko stúpať objem dlhu na kreditný kartách.
Len 38 percent respondentov v prieskume uviedlo, že malo na konci mesiaca ešte nejakú peňažnú rezervu. Minulý rok to bolo 47 percent. Jeden z piatich má úväzky naviac, pričom väčšina z nich to robí v snahe privyrobiť si.
Polovica pracovníkov nemá autentický záujem o svoju prácu, nie sú motivovaní. Odtiaľ je len krok k tomu, aby zvažovali výpoveď. To súvisí s masívnym nástupom generácie mileniálov a generácie Z, teda ľudí od 17 do 40 rokov. Hlavne mladšia časť z nich sa vyznačuje tým, že v práci hľadajú uspokojenie a naplnenie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?