Európska únia (EÚ) našla zhodu na podobe novej emisnej normy Euro 7. Z pôvodného mimoriadne prísneho návrhu nakoniec európski politici ustupujú. Automobilový priemysel však aj tak čaká veľa nových pravidiel. Po mesiacoch rokovaní je dohoda na stole. Členské krajiny Únie a europoslanci sa dohodli na nových emisných limitoch pre osobné a nákladné autá.
Po tom, čo sa v lete ujalo predsedníckej stoličky v Rade EÚ Španielsko, automotive očakával reálnejší prístup k nastaveniu emisných noriem. Tak, aby čo najviac zohľadňovali reálne možnosti a požiadavky automobilového priemyslu. To sa nakoniec podarilo. Veľmi prísny počiatočný návrh schvaľovatelia postupne okresali. Na čo sa v najbližšom čase budú musieť pripraviť automobilky?
Európa je majstrom sveta v reguláciách. Hrá sa s otvoreným ohňom, predbieha ju Čína aj USA
„Normou Euro 7 sa snažíme znížiť emisie cestných vozidiel, a to nielen z výfukov, ale aj z bŕzd a pneumatík. Zároveň chceme pomôcť priemyslu urobiť veľký skok k vozidlám s takmer nulovými emisiami do roku 2035,“ povedal španielsky minister priemyslu Jordi Hereu.
Voči pôvodnému návrhu Európskej komisie (EK) sa postavilo osem členských krajín vrátane Slovenska. Žiadali prehodnotenie normy, ktorá by v najprísnejšej verzii viedla k zdraženiu áut, obmedzeniu výroby a v konečnom dôsledku i obmedzeniu mobility. Pred zdražením nových áut o tisícky eur varovalo aj Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).
Emisný kompromis
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?