Keď pred viac ako dvoma rokmi ohlasoval primátor Bratislavy Matúš Vallo novú parkovaciu politiku v hlavnom meste, znelo to revolučne. Majitelia áut si zrazu mali platiť za verejný priestor, ktorý bol dovtedy akoby „zadarmo“. Spustia sa voči nemu aj parkovacej politike veľká kritika.
Ani M. Vallo asi netušil, že okrem odporu verejnosti bude čeliť aj iným prekážkam, ktoré jeho plány na „vytlačenie“ automobilov z mesta spomalia.
Prekážkový beh
Okrem legislatívnych prekážok vo forme objektívnej zodpovednosti, čo je v podstate páka na to ako dávať ľahšie šoférom pokuty za zlé parkovanie, sa objavili aj nové prekážky. Pandémia, ale aj pomalosť pri verejnom obstarávaní. Aj preto bolo spustenie plateného parkovania niekoľko krát odložené. Tentoraz za omeškanie môže zdržanie pripojenia sa na štátne online systémy. Najnovšie ho preložili zo začiatku októbra na december.
Parkovanie v Bratislave bude drahšie od jesene. Nie všade. Mesto zvolilo „salámovú metódu“
Magistrát hlavného mesta zatiaľ nespustil ani online registráciu rezidentov, na základe ktorej budú môcť v prvých spoplatnených parkovacích zónach žiadať o rezidenčné karty. Jej spustenie sa plánuje od 1.decembra a samotná regulácia a kontrola parkovania až na január 2022. Pôvodne malo mesto nové parkovanie spustiť už na začiatku roka 2021.
Zložitý systém
Hlavný dôvod ďalšieho odkladu je v tom, že informačný systém pre nákup rezidenčných kariet má po zadaní základných údajov obyvateľa ďalšie informácie získať automaticky zo štátnych databáz. A toto prepojenie je problematické.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?