V októbri chce Bratislava spustiť dlho avizovaný parkovací systém, ktorý výrazne zredukuje možnosti parkovania nadivoko. Ľudia budú platiť viac a nebudú môcť parkovať, kde sa im zachce. Magistrát už vymyslel pre parkovací systém aj názov – Bratislavský parkovací asistent – PAAS.
Platené parkovanie by malo pomôcť najmä rezidentom v Bratislave, aby vedeli zaparkovať pred svojim domom. Bude to na úkor dochádzajúcich ľudí – takzvaných cezpoľných. Tí už nezaparkujú hocikde medzi panelákmi zadarmo. Budú musieť platiť hodinové parkovné od 50 centov do dvoch eur podľa lokality. To sa mnohým zjavne neoplatí. Idea je „prinútiť“ ich odstaviť auto na kraji mesta na záchytných parkoviskách alebo presadnúť do MHD, vlakov či regionálnych autobusov.
Druhý cieľ, ktorý mesto sleduje, je „donútiť“ ľudí bez trvalého pobytu v Bratislave, ktorí tam dlhodobo bývajú, aby sa prihlásili. Mesto od nich potom získa viac podielových a miestnych daní. Rezidenti majú parkovanie lacnejšie. Budú platiť za prvé auto 39 eur ročne, čo je necelých 11 centov denne. Niekoľkonásobne viac si priplatia za druhé a tretie auto.
Bratislava plánuje spustenie parkovacej politiky v prvých zónach od októbra
Platenie cez aplikácie
Platiť za parkovné by sa malo dať troma spôsobmi. Jednak mobilnou aplikáciou, ale aj cez parkomaty či v zmluvných stánkoch a predajniach. Problém môže byť v tom, že aplikácií na parkovanie bude viac. Mesto sa však chaosu neobáva. „Dáme ľuďom na výber a rokujeme už s viacerými firmami zo Slovenska aj z Česka, jedna z nich je napríklad EasyPark,“ prezrádza Peter Herceg, splnomocnenec pre parkovaciu politiku.
Rezidenčnú kartu si budú môcť Bratislavčania kúpiť od septembra. Nemusia nikam chodiť, bude sa to dať aj online. Aj karta nebude fyzická plastová, ale virtuálna. Bude naviazaná na evidenčné číslo vozidla.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?