V roku 2018 šokovala výročná správa spoločnosti Burberry verejnosť zistením, že značka zničila nepredaný tovar v hodnote 36 miliónov dolárov. Podrobnejšie analýzy odhalili, že Burberry v priebehu piatich rokov zlikvidoval zásoby za 118 miliónov dolárov. Táto praktika zahŕňala spaľovanie neporušených trenčkotov, nikdy nenosených šálov a dokonca aj nových parfumov.
Burberry nie je jediná spoločnosť, ktorá sa takto správa. Podobné metódy využívajú aj ďalší giganti luxusného priemyslu. Materská spoločnosť značky Cartier, Richemont, za dva roky zničila hodinky v hodnote 563 miliónov dolárov. Louis Vuitton ničí nepredané tašky a prebytočný kožený tovar, aby sa vyhol zlacňovaniu.
Takéto konanie je v súlade so stratégiou značky kontrolovať svoj imidž a dostupnosť produktov. Spoločnosti pravidelne vykonávajú „čistky zásob,“ aby kontrolovali ponuku a udržali ich umelý nedostatok. Prečo luxusné značky radšej ničia tovar, než aby ho predávali za nižšie ceny?
Značkovú kabelku vymenila za plátennú tašku, ktorú dostala grátis. Byť drahý už nestačí
Tri hlavné taktiky
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?