Okamžité uzatvorenie mosta v Seredi pre jeho kritický stav vyvolalo mnoho otázok. Okrem toho, že to skomplikovalo život samotným obyvateľom mesta, má to aj širšie následky na dopravu, vrátane železničnej. Navyše, vynára sa stále naliehavejšia téma zlého stavu mostov na Slovensku.

Ako sa bude aktuálny problém riešiť, pre TREND upresňuje Martin Guzi zo Slovenskej správy ciest (SSC). Dodáva, aké výzvy s údržbou mostov správu ciest čakajú a ako je to s financiami na ich rekonštrukciu.

Aké kroky podniká v týchto dňoch Slovenská správa ciest v súvislosti s havarijnou situáciou na moste v Seredi?

Zabezpečili sme vyhotovenie statického posudku a projekt podopretia nosnej konštrukcie mosta ihneď po mimoriadnej prehliadke u zhotoviteľa projektovej dokumentácie stavby nového mostného objektu, keďže táto spoločnosť má najlepšie informácie o stave objektu. SSC vykoná navrhnuté podopretie v čo najkratšom možnom čase. Po podopretí nosnej konštrukcie bude možné most používať pre chodcov, cyklistov a obnoviť železničnú dopravu na úseku do času jeho rekonštrukcie.

Rieši SSC v tomto čase podobnú situáciu aj v súvislosti s inými mostami na Slovensku?

V havarijnom stave je 25 mostov (STS 7), ktoré sú v správe SSC.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa