Fungujúci biznis model a schopnosť reagovať na rýchly presun zákazníkov do online prostredia mu pomohol udržať si stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju. Minulý rok dosiahol obrat 30 miliónov EUR, čo je dvojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcimi 2 rokmi.
Jasná vízia
Ten tvorí až 85 percent tržieb spoločnosti. V ďalších rokoch plánuje dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov. K realizácii tohto cieľa má Footshopu pomôcť rastový kapitál.
V prvej fáze investičnej kampane získala firma 2 milióny eur, cieľová suma predstavuje 4 milióny eur. Investori z platformy Crowdberry sa pripojili k investičnému fondu Enern, ktorý svojim kapitálom už v minulosti firme pomohol so stredoeurópskou expanziou.
Crowdberry: Koronavírus priniesol nové príležitosti, hospodársky pokles naučí ľudí podnikať
Investíciu chce Footshop využiť na akvizície resp. otváranie nových flagship (kamenných) predajní a digitálne inovácie. Tie majú významnú pridanú hodnotu pre zákazníkov a subkultúry, ktoré firma oslovuje. Dôkazom toho je viac než 1,5 milióna sledovateľov na sociálnych sieťach. Okrem toho firma plánuje predovšetkým pomocou technologických inovácií rozširovať pôsobenie v luxusnom a limitovanom sortimente.
„Máme jasnú víziu. Spojili sme vášeň pre tenisky s inovatívnymi technológiami. V strednej Európe sme považovaní za kľúčovú fashion-tech platformu a teší nás, že sme sa stali prirodzenou voľbou číslo 1 pre veľké lifestylové značky. Máme ambície rásť a veríme, že vďaka partnerstvu s Crowdberry prinesieme do nášho regiónu ďalšie moderné možnosti nakupovania v streetwear segmente, kde trendy zatiaľ určuje trh v USA a západnej Európe,“ vyjadril sa Peter Hajduček, zakladateľ a CEO spoločnosti Footshop.
Slovenský startup zaujal už po dvoch rokoch existencie aj Google
Potenciál na americkom trhu
„Footshop sa už dnes dostal do čela módneho a lifestylového e-commerce v strednej Európe. Podarilo sa mu vybudovať pozíciu na trhu s množstvom lokálnych mladých predajcov bez významného hráča – a to hlavne viazaním subkultúr a umenia s nákupným zážitkom. Dokonale pozná svojho zákazníka, vytvára komunitu, ktorú spája vášeň pre módu a technológie,“ hodnotí Daniel Gašpar, partner Crowdberry.
V retailovom odvetví predstavuje Footshop lovebrand s viac než miliónom zákazníkov. Má blízko k subkultúram a aktívne ich podporuje. Ťaží z vlny nastupujúcej generácie Z, ktorá žije prémiovými produktmi. Streetwear už dávno nie je len módou ulice.
Stáva sa atraktívnym aj pre luxusné značky, ktoré v ňom našli nový marketingový kanál a zdroj príjmov najmä vďaka obľúbenosti tohto životného štýlu u celebrít a influencerov.
Odhaduje sa, že hodnota tohto trhu dosiahne v Amerike až 700 miliárd dolárov v roku 2022, v Európe sa očakáva rast na úrovni 133 miliárd dolárov. Firma riadená zo srdca Európy – Prahy – využíva možnosti lokality (geograficky výhodná poloha, nižšie náklady, lepšia ponuka špecialistov a profesionálov na pracovnom trhu atď.) a rastúcu kúpnu silu regiónu.