Developerské firmy sa v poslednom čase stretávajú s nižším záujmom potenciálnych kupujúcich. Aby dokázali predať nehnuteľnosti, musia prichádzať s novými atraktívnymi akciami, ktoré by mohli prilákať nových klientov. Tie však nie sú vždy aj výhodné. Klienti by preto mali byť pri nových formách pôžičiek a takzvaných hyponájmoch opatrní.

Strážené obchody

Pre banky je dôležité, aby developerské projekty v oblasti výstavby bytových domov neboli stratové. Aj preto si podľa manažéra developerských projektov spoločnosti FinGo.sk Jána Gondžura riadne strážia dohodnutý obchod s developerom

Zároveň kontrolujú dohodnuté podmienky nastaveného developerského financovania. „Zámerom developera je nehnuteľnosť predať. Prázdny a nepredaný byt je ten najdrahší,“ pripomína J. Gondžur.

Všetko preverovať

Čo sa týka klientov, ktorých počet sa za posledný rok zredukoval, tí by si mali podľa experta na financovanie a reality v prvom rade všímať celkové podmienky zmluvy. Teda kedy a za akých podmienok je platná kúpna cena, či ich využitie zľavy či výhody niečím zaväzuje alebo to nie je podmienené niečím iným v budúcnosti.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa