Developerské firmy sa v poslednom čase stretávajú s nižším záujmom potenciálnych kupujúcich. Aby dokázali predať nehnuteľnosti, musia prichádzať s novými atraktívnymi akciami, ktoré by mohli prilákať nových klientov. Tie však nie sú vždy aj výhodné. Klienti by preto mali byť pri nových formách pôžičiek a takzvaných hyponájmoch opatrní.
Strážené obchody
Pre banky je dôležité, aby developerské projekty v oblasti výstavby bytových domov neboli stratové. Aj preto si podľa manažéra developerských projektov spoločnosti FinGo.sk Jána Gondžura riadne strážia dohodnutý obchod s developerom
Zároveň kontrolujú dohodnuté podmienky nastaveného developerského financovania. „Zámerom developera je nehnuteľnosť predať. Prázdny a nepredaný byt je ten najdrahší,“ pripomína J. Gondžur.
Všetko preverovať
Čo sa týka klientov, ktorých počet sa za posledný rok zredukoval, tí by si mali podľa experta na financovanie a reality v prvom rade všímať celkové podmienky zmluvy. Teda kedy a za akých podmienok je platná kúpna cena, či ich využitie zľavy či výhody niečím zaväzuje alebo to nie je podmienené niečím iným v budúcnosti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?