Hoci prebieha výstavba ôsmich významných úsekov diaľnic, vrátane diaľničnej križovatky D1 a D4, viaceré z nich meškajú. Pritom tieto projekty s celkovou zmluvnou cenou okolo 1,73 miliardy eur sú zásadné pre riešenie dopravných problémov. Stavebné práce však čelia výzvam, ako sú inflácia, vyššie ceny stavebných materiálov a nedostatok kvalifikovaných pracovníkov. Odborníci poukazujú aj na problém častej zmeny priorít zo strany striedajúcich sa vlád.

Križovatka zmierni dopravné zaťaženie

Jedným z najdôležitejších strategických projektov ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti je prepojenie diaľnic D1 a D4 v hodnote viac ako 111 miliónov eur. Rozšírenie úseku diaľnice D1 Bratislava – Triblavina v dĺžke takmer 3,6 kilometra odbremení Bratislavu od tranzitnej dopravy.

Aj napriek zdržaniam spôsobeným archeologickým prieskumom by sa stavebné práce mali dokončiť podľa plánu do konca budúceho roka. Samotná výstavba križovatky D1 a D4 sa začala v júli 2023 a realizuje ju spoločnosť Budimex. Podľa ministra dopravy Jozefa Ráža táto diaľničná križovatka uľahčí prepojenie medzi západnou a východnou časťou Slovenska a zlepší tranzit osobnej aj nákladnej dopravy.

Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku
Zdroj: TREND

Čoskoro rýchlejšie do Košíc

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa