Dynamické prostredie rodinnej firmy, v ktorej vyrastala, jej pomohlo vykresať zo seba osobu, ktorou je dnes. Zora Husarčíková je organizátorka módneho festivalu Fashion LIVE!, komunikačná a produkčná manažérka online concept predajnej platformy SOM Store, ktorá predáva odevy slovenských a českých dizajnérov. Okrem toho vykonáva ešte mnoho iných vecí. 

V rozhovore sa dozviete
  • čo ovplyvnilo Z. Husarčíkovú ako osobu v jej podnikateľských aktivitách
  • prečo je pojem "udržateľnosť" už len fázou
  • ako zorganizovala prvý ročník Fashion LIVE! za tri týždne a bez financií
  • koľko stojí jeden ročník festivalu a či je zárobkový
  • ako bude fungovať nová dizajnérska predajňa, ktorú umiestnili do nákupného centra plného fast-fashion
  • čo znamená lokálny dizajn pre slovenskú ekonomiku

Prvý ročník festivalu Fashion LIVE! zorganizovala spolu so svojim tímom za necelé tri týždne. Bolo to v roku 2013, kedy v Bratislave okrem iného ešte existovali dobre etablované Bratislavské módne dni (BMD).  „Dizajnéri, ale aj verejnosť mali potrebu alternatívy voči BMD. Nikdy som sa nezamýšľala nad tým, či je potrebný ďalší festival. Jednoducho som konala," vysvetľuje Zora Husarčíková vznik Fashion LIVE!, ktorý bol prvý rok náhradou za náhle zrušené podujatie s názvom Bratislava Fashion Week.

Neprehliadnite

Investovať do odevu 30 eur v komerčnej sieti je pozostatok socializmu, kedy bol nedostatok

V tom čase nastala zvláštna situácia. Všetci sa spojili, pracovali bez nároku na honorár. Dnes je to samozrejme inak. Na jeden ročník treba približne 80-90 tisíc eur. „Posledné roky už podujatie dokáže samo na seba zarobiť a verím, že to bude len lepšie," prezrádza organizátorka, ktorá ešte donedávna tvorila a organizovala podujatie popri svojom klasickom zamestnaní. „Bolo to strašné. Nedokázala som sa na nič poriadne sústrediť, bola som rozdvojená osobnosť," spomína. Posledné dva roky investuje všetku svoju energiu do Fashion LIVE! a predajnej fashion platformy SOM Store, ktorý vedie spolu s Líviou Štokingerovou. 

Zora Husarčíková (35)
Od roku 2013 organizuje podujatie Fashion LIVE!, kde zastrešuje produkciu a fundraising. Jej pracovné skúsenosti sú najmä z oblasti event managementu, pracovala pre viaceré eventové agentúry a mnohé organizácie z tretieho sektoru. V jej pracovnom portfóliu je zároveň práca pre castingovú agentúru Charlie Brown či spolupráca s festivalom Grape, kde je jej úlohou komunikácia s partnermi podujatia. Aktuálne sa naplno venuje konceptu SOM store, kde zastáva pozíciu Communication & Production Manager SOM.

Pomaly sa ich dielo, ktoré pripravovali a spustili počas pandémie, začína pretavovať do fyzickej podoby. SOM Store bude na začiatku nového roku aj kamennou predajňou a nachádzať sa bude v nákupnom centre. Paradoxom je, že lokálny dizajn, ktorý je symbolom udržateľnosti, obkolesí fast-fashion. „To, ako sa mu bude dariť, môžeme zatiaľ len predpokladať. Ale dúfam, že dobre," hovorí Zora. Vlajkovú loď už na pár týždňov vyskúšali v polovic mája tohto roku. Vznikol pop-up SOM Store a mal úspech. Zákazníci si kamennú predajňu sami vyžiadali.

„Paradoxom je, že sme sa nebavili o cene. Skôr o unikátnosti a lokálnosti," konštatuje s tým, že pozitívnou spätnou väzbou bolo aj ocenenie celého konceptu v zmysle, že konečne prichádza niečo, čo sa vymyká klasického tovaru v komerčnom reťazci. 

Fashion LIVE! a Emma Čaputová

Zora Husarčíková ako organizátorka festivalu, uviedla včera napoludnie spolu so svojim tímom oficiálne stanovisko k útokom poslanca NR SR Tomáša Tarabu (nezaradený) na adresu dcéry prezidentky Zuzany Čaputovej. Emma Čaputová, ktorá je novou tvárou bratislavskej agentúry Exit Model Management, bola súčasťou podujatia Fashion LIVE! celých päť dní. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa