Národný železničný dopravca je siedmym najväčším zamestnávateľom Slovenska. Ku koncu mája mal päť a pol tisíca zamestnancov, z čoho vyše 22 percent bolo rušňovodičov. Začiatkom minulého roka boli pritom práve rušňovodiči najcennejším artiklom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Chýbali ich takmer dve stovky a dopravca preto musel odriekať jeden spoj za druhým.
Situácia je dnes oveľa lepšia, aj keď isté rezervy stále existujú. „Aktuálne nepociťujeme výrazný nedostatok rušňovodičov. Ku koncu mája ich bolo 1 249. Do naplnenia ideálneho stavu nám teda chýba 43 rušňovodičov,“ uviedol pre TREND hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Lepšie boli tieto pozície naplnené naposledy v roku 2017, keď do ideálu chýbalo len 27 strojvodcov.
T. Kováč však priznáva, že je to čiastočne aj vďaka zmene grafikonu vlakovej dopravy. Nový grafikon znížil personálnu potrebu v tejto profesii, a to konkrétne zefektívnením a prerozdelením výkonov zamestnancov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?