Každoročne rôzne vyhľadávače vyhlasujú takzvané slovo roka, teda pojem, ktorý je špecifický pre dané obdobie. V roku 2024 zvíťazil podľa portálu Cambridge Dictionary pojem manifestovať, teda používať špecifické postupy sústredenia sa na niečo, čo chce človek dosiahnuť. Na sociálnych sieťach ho spropagovali najmä influenceri, športovci a celebrity.
Slováci takýto rebríček síce nemajú, no za slovo posledných mesiacov môžu vyhlásiť konsolidáciu alebo, ľudovo povedané, šetrenie. Lákať zákazníkov iba na cenu však nie je originálna a pre mnohých výrobcov ani únosná stratégia.
Mnohí klienti majú navyše od obchodníkov oveľa vyššie očakávania. „Spotrebitelia už nechcú byť len pasívni prijímatelia reklám. Očakávajú zážitok, ktorý ich osloví individuálne a reflektuje ich hodnoty,“ upozorňuje senior PR manažérka spoločnosti 10/10 Communications Michaela Hanáková.
Jeden obrázok už nestačí
Podnikateľov čaká éra personalizovanej a autentickej reklamy, čo v praxi znamená, že im už nebude stačiť jeden príspevok pre všetky sociálne siete.
„Ľudia sledujú obsah na rôznych platformách a nie je jednoduché, možno ani možné všetkých zasiahnuť jedným univerzálnym vizuálom s opakujúcim sa formátom, dĺžkou a copytextom,“ potvrdzuje riaditeľ a partner PR agentúry event2all Ľudovít Tóth.
Zaujímavé bude podľa neho sledovať aj komunikáciu v oblasti ESG, respektíve udržateľnosti, transparentnosti a zodpovednosti firiem.
Ide totiž o oblasť, na ktorú v roku 2025 nesmú firmy zabudnúť, a to nielen pre povinnosti zo strany Európskej únie (EÚ). Udržateľnosť už nie je len marketingový chyták, je to jeden z aspektov, ktorý ovplyvňuje nákupné rozhodovanie zákazníkov.
Výskumy navyše ukazujú, že za udržateľné produkty sú ochotní zaplatiť viac. Len tohoročná anketa poradenskej spoločnosti Simon-Kucher hovorí o náraste tejto skupiny z 35 na 54 percent respondentov.
Bez technológií ani na krok
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?