Každoročne rôzne vyhľadávače vyhlasujú takzvané slovo roka, teda pojem, ktorý je špecifický pre dané obdobie. V roku 2024 zvíťazil podľa portálu Cambridge Dictionary pojem manifestovať, teda používať špecifické postupy sústredenia sa na niečo, čo chce človek dosiahnuť. Na sociálnych sieťach ho spropagovali najmä influenceri, športovci a celebrity.

Slováci takýto rebríček síce nemajú, no za slovo posledných mesiacov môžu vyhlásiť konsolidáciu alebo, ľudovo povedané, šetrenie. Lákať zákazníkov iba na cenu však nie je originálna a pre mnohých výrobcov ani únosná stratégia.

Mnohí klienti majú navyše od obchodníkov oveľa vyššie očakávania. „Spotrebitelia už nechcú byť len pasívni prijímatelia reklám. Očakávajú zážitok, ktorý ich osloví individuálne a reflektuje ich hodnoty,“ upozorňuje senior PR manažérka spoločnosti 10/10 Communications Michaela Hanáková.

Jeden obrázok už nestačí

Podnikateľov čaká éra personalizovanej a autentickej reklamy, čo v praxi znamená, že im už nebude stačiť jeden príspevok pre všetky sociálne siete.

„Ľudia sledujú obsah na rôznych platformách a nie je jednoduché, možno ani možné všetkých zasiahnuť jedným univerzálnym vizuálom s opakujúcim sa formátom, dĺžkou a copytextom,“ potvrdzuje riaditeľ a partner PR agentúry event2all Ľudovít Tóth.

Anketa
Kde sa najčastejšie stretávate s reklamným obsahom?
  • 63%
  • 13%
  • 0%
  • 0%
  • 0%
  • 25%
  • 0%
  • 0%

Zaujímavé bude podľa neho sledovať aj komunikáciu v oblasti ESG, respektíve udržateľnosti, transparentnosti a zodpovednosti firiem.

Ide totiž o oblasť, na ktorú v roku 2025 nesmú firmy zabudnúť, a to nielen pre povinnosti zo strany Európskej únie (EÚ). Udržateľnosť už nie je len marketingový chyták, je to jeden z aspektov, ktorý ovplyvňuje nákupné rozhodovanie zákazníkov.

Výskumy navyše ukazujú, že za udržateľné produkty sú ochotní zaplatiť viac. Len tohoročná anketa poradenskej spoločnosti Simon-Kucher hovorí o náraste tejto skupiny z 35 na 54 percent respondentov.

Bez technológií ani na krok

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa