Zakladanie potravinárskej firmy so sebou prináša viaceré špecifiká i prekážky. Reagovať na ne je pre začínajúceho podnikateľa bez prípadných predchádzajúcich skúseností výzvou. Problémy slovenského potravinárskeho sektora sú dlhodobo známe a treba k nim prirátať aj aktuálne ekonomické ukazovatele.

Hoci sú niektoré problémy viac-menej konštantami, iné sú skôr situačne podmienené. Do druhej skupiny patrí napríklad inflácia, zvyšovania nákladov na energie či na platy zamestnancov, dopady hospodárskej krízy, geopolitické pomery, ale aj meniace sa nákupné správanie zákazníkov a spotrebiteľov.

Ideálne je, ak bol začínajúci potravinár predtým zamestnaný v potravinárskej firme. Môže totiž ťažiť zo skúseností, ktoré nadobudol v súvislosti s fungovaním trhu, marketingom, cenotvorbou a s odvetvím ako takým. „Pred uvedením výrobku na trh musí mať potravinár zmapovanú situáciu na trhu, aká je konkurencia v danom segmente, či existuje možnosť priniesť niečo nové alebo zaujímavé pre spotrebiteľa,“ hovorí Jana Venhartová z Potravinárskej komory Slovenska (PKS).

TREND sumarizuje najväčšie chyby podnikateľov, ktorí rozbiehajú potravinársku výrobu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa