Čínsky technologický gigant Xiaomi nedávno predstavil svoje vlastné elektrické auto a netají sa tým, že cieli na najvyššie priečky. Chce byť jedným z piatich najväčších automobilových výrobcov na svete.
Má na to však svojskú a ambicióznu stratégiu. Nesľubuje cenovo dostupné vozidlá, ale zameria sa na prémiovejšiu klientelu, kde bude aj výkonovo konkurovať Tesle a Porsche.
Čína mieri medzi špičku
Zakladateľ a šéf spoločnosti Lei Jun značke verí, pričom si predstavuje Xiaomi ako hlavného hráča v automobilovom odvetví už v priebehu nasledujúcich dvoch dekád.
Značka je pripravená vstúpiť na trh v čase, keď čínsky automobilový priemysel čelí problémom s nadmernou kapacitou a klesajúcim dopytom, a to napriek tomu, že je najväčší na svete.
Navyše chce preniknúť na trhy, ktoré začínajú byť saturované a na ktorých spotrebitelia nie sú takí otvorení novým a drahším produktom ako v ostatných rokoch, keď „boomoval“ predaj vozidiel Tesla či elektrického modelu Porsche Taycan.
Napriek tomu Xiaomi hľadá odpovede aj na tieto výzvy. Chce totiž zaujať najmä tým, čo pozná a ovláda. Svoje vozidlo preto plánuje posunúť na novú úroveň nielen výkonom a zrýchlením, ale najmä vďaka technológiám využívaným v smart zariadeniach a širokou ponukou mobilných aplikácií.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?