Českému serveru zdopravy.cz hovorkyňa Wizz Air Sorina Ratz vysvetlila, že v leteckom priemysle je bežné, ak sa lety menia podľa sezóny alebo výkonnosti trasy.

„Wizz Air neustále monitoruje vyťaženie svojich liniek, aby bol schopný ponúknuť tie najpopulárnejšie služby za najnižšie ceny,“ povedala.

Konflikt s hajtmanom

Podobné vysvetlenie mala aj koncom októbra, keď po šiestich rokoch prevádzky zrušili dve týždenné linky do holandského Eindhovenu.

Česká televízia vtedy uviedla, že Wizz Air nahneval hajtmana Juhomoravského kraja Bohumila Šimeka (nestranník, ktorý kandidoval za hnutie ANO).

Ten do kamery označil konanie Wizz Airu za arogantné, lebo lowcost vraj chcel od kraja na prevádzku linky finančný príspevok, jeho výšku nespresnil. Podľa kraja aj letiska bola linka zisková a lietadlá boli obsadené na 80 percent.

Rokujú s dvoma aerolinkami

Po odchode maďarského dopravcu bude mať Brno už iba dve pravidelné linky – šesťkrát týždenne bude Ryanair lietať do Londýna-Stanstedu a v pracovných dňoch dvakrát denne a jedenkrát v nedeľu do Mníchova britská spoločnosť BMI.

Podľa pražského serveru Echo24 je však táto linka stratová. Juhomoravský kraj s mestom Brno schválili memorandum, podľa ktorého by mohol dopravca na mníchovskú linku po štyri roky z verejných rozpočtov každý rok podporu 1,47 milióna eur.

Mesto a kraj sa snažia napriek problémom letisko rozlietať. Rokujú vraj s dvomi aerolinkami a od jari chcú mať v Brne tri až päť nových liniek. Špekuluje sa, že by mohli smerovať do Barcelony, Ríma a ukrajinského Ľvovu.