Značka Mall je na Slovensku roky známa a po Alze bol tento e-shop dlhodobo trhovou dvojkou. Mall Group tvorí niekoľko e-shopov v Česku, Chorvátsku, Slovinsku, Maďarsku a na Slovensku. Hoci na Slovensku sa jej darí, celá skupina je stratová a aktuálny majiteľ, poľské online trhovisko Allegro, sa ju snaží dostať do lepších čísel.
Klesajúca elektronika
Mall sa výrazne orientuje na elektroniku a bielu techniku. Maloobchodný predaj týchto produktov však už viac ako dva roky klesá.
„Tieto produkty nie sú nevyhnutné pre základné životné potreby, navyše generujú relatívne nižšie marže. So zameraním na ziskovosť segmentu Mallu sme obmedzili marketingovú podporu pre mnohé nízkomaržové alebo slabo konvertujúce produkty, ktoré generovali stratu,“ vysvetľuje pre TREND riaditeľ komunikácie Allegro Group Marcin Gruszka.
Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast, v treťom kvartáli sa tržby medziročne zvýšili o tri percentá. Brzdilo ich však spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika.
„Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy,“ hovorí generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař.
- Slovenský Mall
Aj napriek ťažkostiam celej skupiny Mall Group má jej slovenská entita Internet Mall Slovakia dobré hospodárske výsledky. Posledných päť rokov dokonca vykazoval slovenský Mall zisk, ktorý takmer vždy presahoval milión eur. Vlani síce tržby firme klesli na 70 miliónov eur, pričom v rokoch 2020 a 2021 dosahovali zhruba 106 miliónov, no zisk narástol o 27 percent na 1,4 milióna eur.
Transformácia Mallu
Najnovšie finančné výsledky ukazujú, že Mall Group na tom nie je dobre. Za prvý polrok tohto roka dosiahla EBITDA v prepočte mínus 31,5 milióna eur. Za rovnaké obdobia vlaňajška to bolo v mínus 28 miliónov eur.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?