Film Barbie spôsobil celosvetový ošiaľ, z ktorého sa snažia vyťažiť čo najviac aj šikovní maloobchodníci. Film distribútora Warner Bros. Discovery (WBD) počas prvých premietacích dní utŕžil celosvetovo v kinách 337 miliónov dolárov, čo je doteraz najsilnejší otvárací víkend v roku 2023. Za prvé štyri dni navštívilo film v slovenských kinách viac ako 50-tisíc ľudí, čo sú čísla, ktoré sa blížia k premiéram filmov o čarodejníkovi Harry Potterovi.
Nákupné šialenstvo
Ďalšie zárobky sa budú hrnúť z takzvaného merchandisingu. Značka Barbie je totiž pre firmu Mattel najziskovejšia a úspech filmu tento fakt len podporí. CNN informuje, že už v júni začal marketingový stratég Moshe Isaacian sledovať oficiálne partnerstvá značky. Logo Barbie sa nachádza na obrovskom množstve produktov od zubných kefiek, cez laky na nechty, topánky, psie oblečenie až po rôznu elektroniku ako napríklad herné konzoly.
M. Isaacian zverejnil na svojom twitterovom účte okolo 50 spoluprác spoločnosti Mattel s ďalšími značkami, pričom firma tiež podpísala ďalších viac ako 100 dohôd o ochrannej známke. Kanadský výrobca topánok Aldo napríklad uviedol na trh topánky s Barbie motívmi. Firma Impala Skate uviedla Barbie kolieskové korčule a odevná sieť Forever 21 pripravila celú kolekciu módnych doplnkov samozrejme v ružových farbách.
Dragon Glassware, kalifornská firma produkujúca rôzne výrobky zo skla, uviedla na trh celú kolekciu ružových pohárov pre rôzne účely. Takmer všetci maloobchodníci zahalili svoje výrobky do ružovej. Dokonca aj spoločnosť Crocs, ktorá stavia na pohodlnosti svojich topánok spustila kolekciou ružových produktov s tematikou Barbie so zvýšeným opätkom.
Neďaleko Malibu vznikol ružový hotel inšpirovaný filmom o Barbie. Na vlne Barbie sa „zviezol“ aj vyhľadávač Google. Po zadaní čohokoľvek, čo bude obsahovať aj slovo „Barbie“ sa celý vyhľadávač premení na ružovo. Sociálne siete zasa zaplavili obrázky vytvorené cez platformu BaiRBIE.me, ktorá dokáže vďaka nahraným fotografiám od používateľov vytvoriť ich reálne napodobeniny bábiky Barbie.
Zmena stratégie
Nákupné šialenstvo vyvolal film aj na Slovensku. Štatistiky spoločnosti Heureka ukazujú, že v porovnaní s predchádzajúcim týždňom narástol záujem o bábiky Barbie až o 80 percent. Priemerná cena bábiky sa pritom pohybuje na úrovni 30 eur.
„Na základe našich skúseností úspech filmového hitu sa skutočne vie odraziť na zvýšenom záujme o danú značku. Rozbeh však býva spravidla postupný a dlhodobý. Ak porovnáme júl 2022 a júl 2023, môžeme hovoriť o náraste až 131 percent,“ vysvetľuje Michal Buzek, šéf analytikov Heureka Group.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?