Najväčšia európska automobilka bojuje o svoju pozíciu na ďalšie dekády dopredu a má v talóne silné argumenty. Po tom, ako koncern Volkswagen nedávno pohrozil európskym politikom presunom časti výroby batérií pre budúce elektromobily do byrokraticky prívetivejšej Ameriky, jeho najnovšie vyjadrenia naznačujú, o čo všetko sa v tomto prípade hrá.

V ďalšom období sa totiž chce skupina zamerať na produktivitu a očakáva, že tržby v tomto roku vzrastú na nové rekordy a jej biznis sa ešte viac rozšíri a ustáli. Pri súčasnej geopolitickej situácii a divokých rozhodnutiach európskych politikov bolo len otázkou času, kedy sa Volkswagen ozve a pripomenie im ich plány podporovať cenné spoločnosti.

A Volkswagen vie, že ťahá za dlhší koniec. Celkovo zamestnáva až 670-tisíc pracovníkov a z toho až 44 percent len v samotnom Nemecku.

Opäť v plnej sile

Koncern Volkswagen má pred sebou zaujímavý rok. Po takmer troch rokoch otrasov, problémov s dodávkami dielov, výmene šéfa skupiny a bojoch s rastúcou americkou a čínskou konkurenciou, sa cití byť silnejší.

Najnovšie predpovedá, že jeho tohtoročné tržby dosiahnu viac ako 330 miliárd eur a nárast dodávok vzrastie na zhruba 9,5 milióna vozidiel a teda medziročne o 14 percent. Navyše sa skupina ešte viac zameria na produktivitu svojich značiek na globálnom trhu, aby sa v tomto roku vyrovnala s rastúcou konkurenciou, pretože dodávateľské reťazce sa zlepšujú, výroba áut stúpa a spotrebitelia zostávajú pod tlakom, uviedli manažéri spoločnosti. „Rok 2023 musí byť rokom produktivity,“ potvrdil šéf financií firmy Arno Antlitz pre nemecké noviny 360 Grad.

Spoločne so šéfom značky Volkswagen a členom predstavenstva koncernu Thomasom Schäfferom uviedli, že problémy v dodávateľskom reťazci síce budú tento rok naďalej ovplyvňovať produkciu, ale ponuka čipov sa zlepšuje a koncern z toho plánuje vyťažiť maximum.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa