Rekordný odchod inzerentov z platformy X ohrozuje finančnú stabilitu sociálnej siete, ktorú v roku 2022 prevzal podnikateľ a vizionár Elon Musk. Veľké značky sa pritom odvolávajú na Muskovo rozhodnutie uvoľniť moderovanie obsahu v súlade s jeho étosom slobody prejavu, informuje portál FinancialTimes.
Štúdia globálneho think-tanku Kantar odhaľuje, že až 39 percent inzerentov považuje Google za bezpečnú platformu pre reklamu, zatiaľ čo platforme X dôverujú iba štyri percentá respondentov. Prieskum zahŕňal 18-tisíc spotrebiteľov a tisíc senior marketérov z celého sveta. Hoci zástupcovia X tvrdia, že inzerenti stále prejavujú záujem o spoluprácu, údaje naznačujú opak.
Tvrdohlavý podnikateľ
Elon Musk má s inzerentmi dlhodobo napäté vzťahy, pričom giganti ako Disney, IBM a Apple platformu X opustili už minulý rok. Nedávno Musk dokonca pohrozil právnymi krokmi voči spoločnostiam ako Unilever a Mars za to, čo nazval „nelegálnym bojkotom“.
„Je nepravdepodobné, že sa tento trend v blízkej budúcnosti zmení. Podniky už dlhšie presúvajú svoje prostriedky mimo platformu,“ uviedla riaditeľka spoločnosti Kantar Gonca Bubani. Podľa nej sú aj konkurenčné platformy TikTok a YouTube vnímané ako inovatívnejšie a spoľahlivejšie pre reklamné kampane.
„Twitter sa stal vysoko dynamickou platformou, kde sa zmeny dejú zo dňa na deň. Pre značky to znamená neustálu potrebu adaptácie marketingových stratégií,“ dodáva Bubani.