Bývalý prezident USA Donald Trump sa krátko po odchode z funkcie preorientoval na podnikanie v oblasti sociálnych médií. Chcel tak ubrať z dominancie najsilnejších platforiem ako Twitter a Facebook. Netrvalo dlho a jeho plány si na mušku zobrali regulačné úrady.
Konkrétne Americká komisia pre cenné papiere a burzy (The Securities and Exchange Commission, SEC), ktorá začala skúmať dva z najvýznamnejších obchodov uzavretých tento rok formou „Special-Purpose Acquisition Company“ (SPAC), teda špeciálna akvizičná spoločnosť, tiež známa ako „spoločnosť s bianko šekom“. Jednou z preverovaných je i spoločnosť bývalého amerického prezidenta. Podľa novín The Wall Street Journal (WSJ) to signalizuje, že regulačné orgány zintenzívňujú kontrolu takéhoto druhu podnikania.
- Čo presne je SPAC
SPAC je spoločnosť založená na burze cenných papierov s cieľom získať kapitál a prebrať inú súkromnú spoločnosť. Obchod býva zverejnený bez toho, aby prešiel tradičným počiatočným procesom verejnej ponuky.
Takýto typ spoločností existuje už tri desaťročia, no nešlo o často používaný nástroj obchodovania. Fenoménom sa stali až od minulého roka, čím začali priťahovať záujem mnohých investorov, ale aj veľké poisťovacie spoločnosti.
Americká komisia skúma možnú fúziu medzi Trump Media & Technology Group (založená vo februári 2021) a Digital World Acquisition – spoločnosť typu SPAC.
Podozrivé stretnutie
Vzájomný obchod ohlásili v októbri. Krátko po oznámení dohody médiá informovali, že D. Trump sa už na začiatku roka stretol s výkonným riaditeľom Digital World Patrickom Orlandom, čo bolo dávno predtým, ako akvizícia získala peniaze. Ak stretnutie predstavovalo vecné rokovania o dohode, mohlo by to znamenať porušenie pravidiel SEC. Je to preto, že v rámci SPAC akvizícií by nemala byť identifikovaná cieľová spoločnosť v čase, keď sa ešte len získavajú peniaze, hovoria analytici.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?