Jedno z najväčších automobilových podujatí v Európe sa tento rok nesie v znamení intenzívneho boja o trhové podiely medzi európskymi a čínskymi výrobcami elektromobilov.
Európske automobilky sa snažia preukázať svoju odolnosť a udržať si pozície, zatiaľ čo čínske značky ako BYD a MG pokračujú v expanzii na európsky trh.
Autosalón odhalí, s akými stratégiami a cenovými plánmi obe strany prichádzajú do konkurenčného boja, a to napriek nedávno zavedeným clám na čínske elektromobily.
Cenová vojna sa stupňuje
Autosalón, ktorý sa koná každé dva roky, bude otvorený pre verejnosť od utorka. Tento rok sa na ňom predstaví deväť čínskych značiek, vrátane lídrov trhu ako BYD a Leapmotor, ktorý spolupracuje s miestnym gigantom Stellantis.
Hoci je počet čínskych vystavovateľov rovnaký ako v roku 2022, ich trhový podiel klesá. Európske automobilky sa snažia opätovne získať kontrolu nad domácim trhom, a autosalón vnímajú ako významnú príležitosť, keďže prichádza v čase kľúčových zmien v regulačnej politike.
Európska únia nedávno oznámila zámer zaviesť dovozné clá na čínske elektromobily, ktoré môžu dosiahnuť až 45 percent. Čínske automobilky však napriek tomu neplánujú ustúpiť.
Ich rozhodnutie pokračovať v expanzii na európsky trh potvrdzuje aj ich účasť na autosalóne. Analytik Andy Palmer uviedol: „Sila čínskych ambícií v oblasti elektromobilov sa tento týždeň prejaví naplno“.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?