Americká súčasť pivovaru, ktorý vyrába napríklad pivá Budweiser, Stella Artois a Corona, chce týmto spôsobom znížiť náklady na pohonné hmoty aj emisie. Kamióny majú jazdiť k zákazníkom do vzdialenosti maximálne 320 kilometrov, čo úplne postačuje, pretože vozidlo Semi má deklarovaný dojazd 800 kilometrov.

AB InBev sa zatiaľ nerozhodol, ako za autá zaplatí. „Uhradili sme zálohu, aby sme boli v poradí,“ uviedol predstaviteľ firmy James Sembrot. Jej výšku ale odmietol komentovať. Pivovar podľa neho objednávku urobil v novembri, ešte pred debutom vozidla Semi. Vozidlo má stáť 150- až 200-tisíc dolárov.

Pri predstavení Tesla hovorila o požadovanej zálohe 5-tisíc dolárov, neskôr ju však zvýšila na 20-tisíc dolárov. Ťahače si zatiaľ objednali firmy ako je J. B. Hunt Transport Services, Wal-Mart Stores, DHL a Ryder System.

S vozidlom Semi sa Tesla podľa analytikov púšťa na neistý trh. Dopyt po elektrických nákladných autách sa ale má v budúcom desaťročí zvyšovať, pretože Spojené štáty, Európa a Čína sprísňujú svoje emisné predpisy.

Podľa odhadov spoločnosti Navigant Research má predaj elektrických nákladných vozidiel do roku 2026 stúpnuť na viac ako 70-tisíc z vlaňajších 4 100. Väčšinou sa ale budú predávať menšie a stredne veľké vozidlá, ako sú smetiarske autá či dodávky. Tie môžu mať menší dojazd, zhruba do 160 kilometrov, takže budú mať aj lacnejšie batérie.