Super Bowl je tradične najsledovanejšie televízne podujatie v Spojených štátoch, no v posledných rokoch mu ratingy klesali. Podľa prvých odhadov tento rok podujatie sledovalo v USA viac ako 115 miliónov divákov, čo by znamenalo rekord v histórii americkej televízie Fox. Vyššiu sledovanosť malo v USA už len pristátie na Mesiaci v roku 1968, ktoré však vtedy vysielalo viac staníc naraz. Okrem pristátia je v historickej prvej desiatke už len deväť Super Bowlov, informoval Denník N.
Miliarda do reklamy
Finále Národnej futbalovej ligy nie je len o športe, ale aj o prestíži. Firmy z celého sveta túžia mať počas podujatia v televízii reklamu a neodrádzajú ich ani astronomické ceny. Polminútový spot stál tento rok v priemere sedem miliónov dolárov. Už druhú sezónu bol súčasťou „reklamnej smotánky“ aj kontroverzný čínsky predajca Temu. Nebýva pritom zvykom, aby si reklamu vo finále americkej ligy kupovala čínska spoločnosť.
Podľa CNBC tento fakt len podčiarkuje stratégiu materskej spoločnosti PDD Holding, pre ktorú je americký trh veľmi dôležitý. Vlani bolo Temu v USA dokonca najsťahovanejšou aplikáciou. Mesačný počet aktívnych používateľov Temu v USA dosiahol v januári 51 miliónov, čo je medziročný nárast takmer o 300 percent. Firma svoj spot počas večera odvysielala celkom šesťkrát, teda za jeden večer minula 42 miliónov dolárov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?