Peter Škodný pôsobil v konzultačnej spoločnosti Accenture od roku 1991. Keď do nej nastúpil, ešte sa volala Andersen Consulting. Ako absolvent Elektrotechnickej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave mal vtedy za sebou trojročnú prax v Infostate, kde riadil vývoj softvérovej časti daňového systému.

V roku 2001 sa Andersen Consulting premenoval na Accenture a oddelil sa od materskej spoločnosti. P. Škodný bol vtedy už šéfom slovenskej pobočky firmy. Väčšina projektov, na ktorých sa zúčastnil, patrila do sektorov telekomunikácií a energetiky. V IT projektoch pre verejné sociálne systémy pracoval aj vo Veľkej Británii a v Česku.

Do širšieho povedomia odbornej a laickej verejnosti dostal P. Škodného rozhovor pre TREND v roku 2006. V ňom ako prvý vysokopostavený manažér pomenoval pomery v štátnom IT, ktorý opisoval ako špinavý biznis.

V rozhovore P. Škodný spomínal, ako jeho firma koncom 90. rokov získala veľkého štátneho klienta (Slovenský plynárenský priemysel): „Následne nám bolo povedané, že ak pre nich chceme ďalej pracovať, tak musíme naplniť politický príkaz. Mali sme sa stať subkontraktorom vybranej firmy.“

Potiahol Accenture do prvej ligy

V nasledujúcich rokoch sa Accenture ako jeden z mála veľkých IT hráčov na Slovensku odmietal uchádzať o zákazky v štátnom IT. Príležitostí z miliardovej eurofondovej skratky OPIS (Operačný systém Informatizácia spoločnosti) sa pritom črtalo neúrekom a stáli pri zrode viacerých informatizačných „start-upov“ s majiteľmi, ktorých v médiách spájali s vládnou stranou Smer-SD.

Accenture medzitým na Slovensku pod vedením P. Škodného expandoval v oblasti služieb pre podnikových zákazníkov. Popri tradičnom konzultantskom biznise vznikli divízie zaoberajúce sa outsourcingom podnikových procesov a vývojom softvérových riešení pre klientov z celej Európy. V súčasnosti v nich zamestnáva 1 600 ľudí.

Obe slovenské ítečkové firmy Accenture patria do prvej ligy tunajšej IT branže. V minulom finančnom roku Accenture Technology Solutions pri tržbách 50,9 milióna eur dosiahol vyše dvojmiliónový čistý zisk. Na porovnateľnej úrovni mal tržby a zisky aj sesterský konzultačno-outsourcingový Accenture. 

Jedným z klientov Accenture bol dlhodobo aj Deutsche Telekom, materská firma Slovak Telekomu. P. Škodný od roku 2012 zodpovedal za aktivity Accenture pre skupinu Deutsche Telekom na väčšine jej európskych trhov.

Okrem toho P. Škodný postúpil aj v manažmente Accenture. Od roku 2013 viedol geografický unit Danubia, ktorý zahŕňal Slovensko, Česko, Maďarsko, Chorvátsko, Rumunsko a Bulharsko.

„Robiť s ním bola každodenná škola. Bol to taký náš Steve Jobs, lebo rovnako ako on vyznával princíp brutal honesty. Inými slovami, vždy vám úplne otvorene povedal čo si myslí. Niekedy to bolo dobré, niekedy vás to zničilo. Ale vždy ste na konci dňa vedeli, na čom ste, a to bolo super,“ spomína na svojom facebookovom profile na svojho dlhoročného šéfa regionálny marketingový riaditeľ Accenture Marek Gešo.

Vo svojom príspevku načrtol tiež dôvody, prečo P. Škodný z vrcholovej pozície v Accenture odchádza: „Po dekádach prespávania na služobkách mimo domov vyše 150 dní v roku sa rozhodol prioritizovať iné veci a po 27 rokoch vo firme skončiť.“

Federálna pozícia

V novej pozícii bude mať P. Škodný od 1. mája tohto roka na starosti B2B segment a korporátnych zákazníkov na slovenskom a českom trhu. Jeho funkcia bude federálna, lebo Slovak Telekom a český T-Mobile budujú od roku 2016 spoločný topmanažment.

Na tomto poste P. Škodný vystrieda Rudolfa Urbánka, ktorý v spoločnom manažmente a predtým v T-Mobile pôsobil od roku 2013. Ako uvádza na svojom LinkedIn profile, R. Urbánek sa od marca tohto roka stal česko-slovenským šéfom spoločnosti Microsoft