Technologické firmy z celého sveta začali od začiatku tohto roka s hromadným prepúšťaním. Ich cieľom je znížiť svoje výdavky a premiestniť zamestnancov tak, aby boli firmy čo najefektívnejšie. Tým sa docieli, že spoločnosti budú mať viac prostriedkov na investovanie predovšetkým do generatívnej umelej inteligencie (AI). Týka sa to nielen veľkých gigantov, ale aj menších firiem, pričom najviac sú ohrozené spoločnosti v oblasti vývoja hier.

Po nábore prichádzajú výpovede

Herný priemysel rástol ešte v roku 2020 o osem percent, no vlani už len o 0,6 percenta. Rast bol určite do veľkej miery spôsobený aj pandémiou koronavírusu, no pokles je aj napriek tomu razantný, vyplýva z analýzy spoločnosti Newzoo. Portál PC Gamer odhaduje, že vlani odvetvie prepustilo takmer 11 500 ľudí a tento rok len v januári dostalo výpovede ďalších takmer šesťtisíc zamestnancov.

V januári oznámilo prepúšťanie herné štúdio Riot Games, ktoré stojí okrem iných za známou hrou League of Legends. Celkovo má z firmy odísť zatiaľ okolo 500 ľudí. Až 25 percent svojej pracovnej sily chce prepúšťať aj ďalšia firma pôsobiaca v hernom priemysle. Unity Software zruší až 1 800 pracovných miest, informovala agentúra Reuters.

Rušenie pracovných miest oznámila aj firma Twitch, ktorú vlastní spoločnosť Amazon. Celkovo príde o prácu 500 ľudí. Twitch je niečo ako YouTube pre hráčov videohier, kde je obľúbené najmä živé streamovanie z hrania hier. Generálny riaditeľ firmy Dan Clancy zamestnancom oznámil, že aj keď sa veľmi snažili, prepúšťanie je nevyhnutné. Vlani firma prepustila ďalších 400 ľudí.

V hernej divízií bude prepúšťať aj gigant Microsoft a to hneď v troch spoločnostiach Activision, Xbox a ZeniMax, kde celkovo o prácu príde 1 900 zamestnancov. Zaujímavosťou je, že herné štúdio Activision Blizzard Microsoft získal Microsoft len pred necelými tromi mesiacmi a práve tejto spoločnosti sa prepúšťanie dotkne najviac.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa