Predajne diskontných obchodníkov rastú na Slovensku ako huby po daždi. Za popularitu vďačia okrem iného aj aktuálnej ekonomickej situácii a s ňou súvisiacou zmenou v spotrebiteľskom správaní.
Rozsiahla expanzia
Holandský Action na svojej webovej stránke tvrdí, že je najrýchlejšie rastúcim nepotravinovým diskontným reťazcom v Európe. Na Slovensku mal vybudované distribučné centrum už od roku 2021. Z centra neďaleko Bratislavy zásoboval rakúske a nemecké predajne. Od začiatku tohto roka sa k nim však pridali aj slovenské.
„Inflácia a výška reálnych miezd v spoločnosti na Slovensku a nielen tu, ale prakticky aj v okolitých štátoch stredovýchodnej Európy spôsobuje nový fenomén. Tým je pokles nákupných aktivít strednej kategórie obyvateľstva, ktorá týmito vplyvmi prepadá do skupín nižšie príjmových spotrebiteľov. Tento fakt otvára priestor pre záujem obchodníkov podnikať vo forme diskontných a lowcost obchodov a pre lokalizáciu ich maloobchodov v týchto štátoch,“ hovorí Ľubomír Drahovský, analytik obchodu.
Začiatkom marca diskont otvoril svoju prvú predajňu v petržalskom centre OC Danubia. Neskôr bola otvorená aj druhá bratislavská predajňa v Shopping Palace na Zlatých pieskoch. Následne Action otvoril predajňu aj vo Zvolene a najnovšie aj v Topoľčanoch. Reťazec zamestnáva okolo 68-tisíc ľudí v 2 200 predajniach naprieč Európou. V rokoch 2021 a 2022 spoločnosť zamestnala viac ako 5 500 nových pracovníkov.
Biedronka a Woolworth s otáznikom
Nedávno ohlásil možný vstup na slovenský trh poľský potravinový diskont Biedronka. „Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru. Veľa Slovákov prekračuje hranice a prichádza do Poľska za nákupmi do Biedronky, preto zvažujeme naše investície práve v tejto krajine, povedal pre italianFOOD.net generálny riaditeľ Biedronky Luis Araújo.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?