Na trhu streamovacích služieb dnes pôsobí viacero hráčov, ktorí neustále medzi sebou súťažia o pozornosť divákov. Tí sú čoraz náročnejší a preto spoločnosti musia k svojej stratégii pristupovať veľmi citlivo. Streamovacie služby totiž už nie sú len o známych filmových značkách. Pridanú hodnotu tiež robí vlastný originálny obsah či čas, za ktorý je služba schopná preniesť filmovú novinku z kinosál do obývačiek.
Risk Netflixu sa vyplatil
V súčasnosti je najväčšou streamovacou platformou Netflix, ktorý éru streamovania v podstate začal. Zaujímavosťou však je, že v oblasti streamovania je pred ním YouTube. Platforma spoločnosti Google však nie je považovaná za streamovaciu službu v pravom zmysle slova. Druhé miesto patrí službe Amazon Prime Video a treťou najväčšou službou je Disney+.
Netflix je jednou z mála platforiem, ktorej sa darí byť v zisku. Za posledný štvrťrok sa gigantovi podarilo s tržbami vyšplhať na 8,5 miliardy dolárov, pričom zisk dosiahol 1,7 miliardy dolárov, informuje CNBC. Pozitívnym výsledkom bol aj nárast predplatiteľov v treťom štvrťroku o takmer deväť miliónov. V súčasnosti má Netflix približne 247 miliónov predplatiteľov.
Zaujímavosťou je, že začiatkom vlaňajška firma na tom z pohľadu predplatiteľov nebola vôbec dobre. V priebehu roka Netflix o svojich predplatiteľov prichádzal. Hovorilo sa, že hlavným problémom bola ekonomická situácia, ktorá ľudí donútila k tomu, aby si vybrali jednu platformu. Z dostupných dát totiž vyplýva, že väčšina divákov si predpláca viac ako jednu streamovaciu službu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?