Slovenská výroba potravinárskych produktov značky Dr. Oetker oslávi na budúci rok 30 rokov svojho stabilného miesta na trhu. Jej história sa začala v škrobárenskom závode Slovamyl v Boleráze pri Trnave, ktorého časť začiatkom roka 1993 spoločnosť Dr. Oetker odkúpila od belgických majiteľov.

„V tom období podnik produkoval výrobu takzvaných požívatín v prášku, vďaka čomu sme získali silnú výrobnú základňu pre ďalšiu expanziu vo vtedajšom Československu. V tom istom roku bola založená spoločnosť Dr. Oetker pre samostatnú Slovenskú republiku so sídlom v Bratislave a následne aj pre Česko v Prahe,“ opisuje jej prvopočiatky Jozef Debrecký, generálny riaditeľ spoločnosti Dr. Oetker SK/CZ.

Závod v Boleráze sa tak stal kľúčový pre výrobu a distribúciu širokej škály produktov pre obe krajiny, keďže veľkú časť produkcie aj v súčasnosti vyváža do Česka a v obmedzenom množstve aj do iných európskych krajín. Podľa šéfa firmy Slovensko spolu s Českom zároveň patria medzi svetovú špičku v spotrebe pudingových práškov.

Získali ďalšie tradičné značky

Kúpou tohto závodu spoločnosť Dr. Oetker získala okrem iného aj dve tradičné slovenské značky BB Puding a Zlatý klas, ktoré sú unikátne aj z pohľadu sortimentu celej skupiny Dr. Oetker vo svete. Z historického hľadiska sa závod v Boleráze stal tradičným výrobným závodom pre produkciu potravinárskych škrobov, pudingov v prášku a ďalších podobných výrobkov na Slovensku.

Firma zároveň preferuje suroviny od lokálnych dodávateľov. „Základnou surovinou pre našu výrobu je kukuričný škrob. Ten sa používa napríklad do pudingových práškov a Zlatého klasu a ide o slovenský kukuričný škrob od dodávateľa Tate&Lyle, u ktorého priamo v areáli sídli aj výroba spoločnosti Dr. Oetker,“ opisuje J. Debrecký.

Zo socialistického závodu moderná výroba

Po prevzatí podniku v Boleráze musela spoločnosť urýchlene vykonať dôkladné zmeny, keďže závod bol zanedbaný a odpovedal vtedajšiemu socialistickému štandardu v potravinárskom priemysle. „Prístup k novým a moderným technológiám bol dovtedy obmedzený, úroveň hygieny a sociálneho zázemia priam žalostná,“ hodnotí šéf slovenskej firmy Dr. Oetker.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa