Automobiloví giganti manévrujú ťažkým terénom a idú na hrane. Problémy hasí najnovšie už aj nemecký Volkswagen a tie jeho začínajú dostávať reálne kontúry.

Kým pred časom sa ťažkopádnosť elektromobility zdala byť dočasnou komplikáciou, najnovšie si riešenia tohto nezvládnutého trendu vyžadujú prvé negatívne rozhodnutia a obete.

Vývoj tohto trendu sa však nemieni zvrátiť. Naznačujú to aj najnovšie štatistiky v predajoch elektrických vozidiel, ktoré potvrdzujú, že pesimizmus na trhu chvíľu pretrvá.

S hrozbou bankrotu

Vedenie spoločnosti Volkswagen sa pripravuje na podstatnú premenu. Potvrdzuje prvé plány ohľadom reštrukturalizácie a redukcií zamestnancov.

Kým doteraz boli viaceré len v rovine domnienok a úvah, najmä v súvislosti so závodmi v Emdene či Zwickau, kde sa mali dotknúť nielen zamestnancov, ale aj redukcie výroby, najnovšie koncern tvrdí, že potrebuje ušetriť a zvýšiť zisky až o desať miliárd eur.

Dosiahnuť to chce nielen celkovým znížením nákladov asi o pätinu do roku 2026, varoval generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Thomas Schäfer, ale najmä zvýšením predajov svojich elektrických vozidiel.

Ako dodal šéf spoločnosti, v prípade ďalšieho nepriaznivého vývoja na poli elektrických vozidiel, je riziko bankrotu značky čoraz reálnejšie. Organizácia v dnešnej podobe je podľa neho príliš pomalá, lenivá a komplikovaná pokiaľ ide o porovnanie s jej konkurenciou na európskom a globálnom trhu.

Zlepšenie predajov preto bude kľúčové pre jedného z najväčších svetových automobilových gigantov, pričom Volkswagen má na to už aj určený plán. Riešenie problému s predajmi vidí v novom pripravovanom modeli.

Volkswagen síce zatiaľ neprijal rozhodnutie o výrobe tohto elektromobilu s cenovkou 20-tisíc eur, ale aj generálny riaditeľ celého koncernu Oliver Blume je presvedčený, že spoločnosť sa k nemu musí dostať najneskôr v druhej polovici desaťročia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa