Fenoménom posledných niekoľkých rokov v rámci e-commerce sú takzvané marketplaces, teda online trhoviská, ktoré vytvárajú veľké e-shopy. Tie poskytujú svoju predajnú a marketingovú silu aj menším e-shopom, ktoré môžu takto predávať svoje produkty väčšiemu počtu zákazníkov.

Za posledné štyri roky vstúpili na slovenský trh viacerí takýto noví hráči, z čoho profitujú najmä zákazníci. Odborníci však upozorňujú, že uspejú len tí, ktorí poskytnú skutočne vysokú kvalitu služieb.

Pol miliardy na expanziu

Z pomyselného koláča si bude chcieť uhryznúť aj turecké online trhovisko Trendyol, ktoré je zamerané predovšetkým na oblasť módy, takže predstavuje hlavnú konkurenciou pre už etablované trhoviská ako Zalando, About You či Answear. Spoločnosť podľa portálu Daily Sabah vyhlásila, že pripravuje veľkú expanziu na východoeurópsky trh.

Počas prvého kvartálu tohto roka má v pláne vstúpiť do Českej republiky, Maďarska, Rumunska a Grécka. Po tom, ako sa značke podarí na týchto trhoch usadiť, nasledovať budú krajiny ako Bulharsko, Poľsko a Slovensko, uviedol ešte na decembrovej tlačovej konferencii generálny riaditeľ spoločnosti Trendyol Group Erdem Inan.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa