O necelý mesiac sa uskutoční konferencia Mediálne trendy 2024 pod taktovkou mediálneho domu News & Media Holding a odborného garanta Omnicom Media Group Slovakia. Témou bude umelá inteligencia, digitálna transformácia, ale aj nové trendy či výzvy.

Slovenské televízie majú za sebou ďalší úspešný rok. Niektoré ho hodnotia podľa finančných výsledkov, ďalšie podľa sledovanosti či príjmov z reklamy. Dobrý pocit z vlaňajška majú televízie aj napriek tomu, že sa ich dotkla inflácia a zdražovanie komodít.

Veľká zmena na Kolibe

Skupina Markíza si vo všetkých najdôležitejších parametroch aj v počte líderských dní medziročne výrazne polepšila v celodennom i prime-time porovnaní a zvýšila tak svoj náskok voči konkurencii. Markíza tiež ťaží aj z veľmi dobrých výsledkov streamovacej platformy Voyo, ktorá dokáže konkurovať aj nadnárodným gigantom.

Vlani v lete služba na Slovensku a v Česku prekonala 650-tisíc predplatiteľov, pričom ich počet stále rastie. „V našej jasnej stratégii a v nemenej úspešnom trende chceme pokračovať aj tento rok. Budeme stavať hlavne na tom, čo bolo úspešné a čo diváci radi sledujú a prinesieme aj atraktívne novinky,“ povedal pre TREND Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Mediálna skupina Joj Group ustála vlaňajšok s dobrými číslami na 14 televíznych staniciach, viac ako 50 webových portáloch v partnerskej sieti Valetin a na jednej streamovacej platforme Joj Play, ktorá má v súčasnosti viac ako 380-tisíc predplatiteľov.


Od roku 2024 skupina očakáva rovnaký scenár ako od vlaňajška, teda veľa obsahu, dobrej sledovanosti a splnenie diváckych, klientskych a vlastných očakávaní. „Televízia Joj prechádza najväčšou zmenou svojho zázemia od presťahovania sa na bratislavskú Kolibu. Po vybudovaní úplne novej športovej sekcie dokončujeme ďalšie priestory pre nadchádzajúce MS v hokeji, ktoré budú jednou z najväčších udalostí roka na Jojke,“ povedal pre TREND obchodný riaditeľ Joj Group Martin Heržo.

Komplexnou obnovou prešla aj celá spravodajská časť televízie, ktorá sa po spustení spravodajského kanála neustále rozrastá. Okrem nového newsroomu prebehlo aj kompletné presťahovanie spravodajského a publicistického vysielania do nového multifunkčného štúdia ako aj do nového štúdia Joj 24.

RTVS bez MS v hokeji

Z pohľadu televíznej reklamy rok 2023 v RTVS prekonal očakávania. Na minulý rok spoločnosť predikovala výpadok príjmov, keďže sa nekonali významné športové podujatia, akými boli zimné olympijské hry alebo majstrovstvá sveta vo futbale. Tento scenár sa však nenaplnil.

Vo veľkej miere k tomu prispeli aj štátne kampane, ktoré sa vysielajú hlavne pred voľbami, ale aj nové obchodné spolupráce, takže predpokladaný výpadok RTVS nakoniec nahradila v minulom roku v plnom rozsahu.

Aktuálny rok však bude výrazne náročnejší, myslí si Miriam Kittler, riaditeľka Media RTVS, dcérskej spoločnosti RTVS. Predpokladá sa totiž, že štátne kampane nebudú realizované, málokedy sa totiž púšťajú v prvom roku po voľbách. Zároveň nebude mať verejnoprávna TV po prvýkrát vo vysielaní ani MS v hokeji.

„Budeme síce vysielať letné olympijské hry, ale tie sa príjmovo MS v hokeji nevyrovnajú. V prípade RTVS teda predpokladáme v roku 2024 značný pokles príjmov z reklamy. Budeme sa však snažiť všetko nahrádzať novými obchodmi, ale až vývoj na trhu počas roka ukáže, aký rozsah sa nám reálne podarí nahradiť,“ hovorí pre TREND M. Kittler.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa