Na slovenskom pivovarníckom trhu dominujú dve silné medzinárodné značky. Plzenský Prazdroj a Heineken si konkurenciu držia od tela. Menšie pivovary počas pandemického roka 2020 trpeli, giganti sa však dokázali vďaka dominantnému postaveniu na trhu udržať v čiernych číslach.
Ani veľkí hráči však nedokázali zabrániť ziskom v prepade. Zisky Heinekenu padli o 66 percent, o niečo lepšie to zvládol Plzenský Prazdroj, ktorému poklesli o štvrtinu.
Slovenskému Heinekenu klesol zisk. Pivovar potiahol najmä Zlatý Bažant
Rivalita medzi značkami sa prejavuje aj v odlišnom prístupe k materiálom, do ktorých zlatistý mok čapujú. Dlhodobý trend smeruje k obmedzeniu a postupnému upusteniu od používania plastových fliaš.
Pokles odbytu piva jednej manufaktúre prechod od plastov smerom k hliníku a sklu uľahčil, druhá naopak vyslyšala zákazníka, plastové balenia podporuje a chce ich naďalej rozvíjať. Či plastom naozaj odzvonilo, ukážu až najbližšie roky.
Zahraničná rivalita u nás
Holandský Heineken a japonský Plzenský Prazdroj spoločne, bok po boku, vedú v slovenskom pivovarníckom sektore. Tento naratív potvrdzujú aj čísla. Obe spoločnosti dosiahli napriek ťažkému pandemickému roku obrat cez sto miliónov eur.
Na porovnanie, najbližší konkurent veľkých koncernov, pivovar Steiger, dosiahol výnosy tesne nad hranicou desiatich miliónov eur.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?