Vlastní diplom z ekonómie na francúzskej Université Paris Dauphine, z manažmentu na Oxforde, z kodanskej Business School a University of Manchester. Po skončení školy pracoval pre investičnú spoločnosť Nova Founders Capital v Malajzii, pre ktorú rozbiehal venture startup so zameraním na švajčiarsky trh. Počas tohto obdobia simultánne riadil asi pätnásť pracovníkov v Kuala Lumpur a v Zürichu.
Reč je o Marekovi Zámečníkovi, ktorý spolu s ďalšími tromi partnermi zakladá firemné spin-offy, ako napríklad Vestberry – analytický softvér pre private equity investorov, pričom Marek pôsobí ako jeho CEO. S fintech nástrojom, ktorý pomáha spravovať už takmer štyri miliardy dolárov investícií, má ambíciu stať sa reportingovým štandardom tohto odvetvia, o čom svedčí aj fakt, že stabilne pribúdajú noví zákazníci.
Od sociálnej siete ku správe fondov
Myšlienka Vestberry vznikla ešte počas jeho prvej práce v Kuala Lumpur, kde pracoval pre investičný fond, pričom na starosti mal budovanie portfóliových firiem. Uvedomil si, že môže existovať veľa príležitostí vybudovať produkt práve pre segment venture capital a private equity, ktorý je obsahovo komplexný, a preto náročný na produktovú inováciu. Začal teda uvažovať nad problémami, s ktorými sa pasujú investori a nad ich možnými riešeniami.
„Počas tohto procesu som upriamil pozornosť na väčších investorov (takzvaní limited partners), od ktorých investičné fondy zháňajú kapitál a potrebujú sa pred nimi prezentovať. Venture capital fondy sa preto musia správať podobne ako keď startup hľadá investora – potrebujú si pripraviť pitch deck a odprezentovať svoju pridanú hodnotu. Môj prvý nápad bol vytvoriť exkluzívnu sociálnu sieť pre investorov, ktorí chcú investovať do private equity a venture capital fondov,“ hovorí M. Zámečník.
Po návrate na Slovensko sa začal obzerať po potenciálnych co-founderoch, ktorí by vedeli doplniť jeho chýbajúce know-how. Mal šťastie na Mateja Pavlanského, ktorý zastrešuje dizajn a neskôr aj na Jana Káčera, ktorý sa venuje technológiám a vývoju aplikácie. Marekovo pozadie je z oblastí biznisu a financií, a tak zastáva úlohy spojené s obchodom a samotným chodom firmy.
Po prvých stretnutiach a nákresoch prototypu začali prezentovať ideu sociálnej siete možným zákazníkom a zbierať spätnú väzbu. Po čase si na základe spätnej väzby z trhu uvedomili, že takáto sociálna sieť je atraktívna skôr pre fondy, ktoré majú problém zháňať kapitál. Úspešní hráči však tento problém nemajú. „Postupne sme si uvedomili iný problém úspešných fondov – absenciu kvalitného nástroja na manažovanie ich portfólia, analytiku a reporting,“ vysvetľuje M. Zámečník.
Po ďalšej analýze a rozhovoroch sa im potvrdila hypotéza potreby riešenia, ktoré pomôže fondom efektívne automatizovať vnútorné procesy. Opustili tak ideu budovania sociálnej siete a rozhodli sa priniesť riešenie, ktoré si trh sám pýta – Vestberry – nástroj na správu investičných fondov.
Chýbajúcich ítečkárov si firmy „preťahujú“ cez benefity a brand
Rastúce tržby s vysokými ambíciami
Firmu založili v druhej polovici roka 2018. V roku 2019 vyvíjali aplikáciu a budovali prvú verziu, ktorú sa im podarilo úspešne predať prvému zákazníkovi. Počas roka 2020 sa im podarilo obratovo narásť nad 100-tisíc eur a tento rok plánujú 5-násobný rast na zhruba pol milióna eur. Do konca roka 2022 plánujú mať tržby už v jednotkách miliónov eur.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?