Na čele slovenského Kauflandu prichádza k výmene stráží. Kým jeho súrodenec z nadnárodnej skupiny Schwarz Gruppe, reťazec Lidl, slovenskému maloobchodu z pohľadu tržieb kraľuje, Kaufland uzatvára prvú trojku rebríčka. Odchádzajúci šéf Kauflandu Paul Pauls si však na týchto štatistikách podľa vlastných slov nezakladá. Spolu s nastávajúcim riaditeľom Svenom Reinhardom odpovedá na otázky TRENDU súvisiace s doterajším fungovaním na Slovensku a s ďalším smerovaním spoločnosti. V rozhovore sa dozviete aj to, ako obaja riaditelia vnímajú slovenských zákazníkov, ako aj to, čo je podľa nich najšpecifickejším znakom slovenského maloobchodného trhu.
Čo je podľa vás dnes pre slovenský maloobchodný trh charakteristické?
Paul Pauls: Dôležitú úlohu hrala na Slovensku vždy cena, ale v budúcnosti bude jej úloha ešte dôležitejšia. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že zákazníci siahajú čím ďalej tím viac po akciovom tovare. Ale kvality sa vzdať nechcú, chcú mať oboje. To sú dva body, ktoré sa ťažko spoja.
V čase môjho pôsobenia trh opustili niektorí konkurenti, napríklad Hypernova s 22 predajňami či Carrefour so piatimi predajňami. Nemohli si viac dovoliť konkurovať ostatným v tomto cenovo agresívnom prístupe. A práve toto bude ovplyvňovať aj budúcnosť maloobchodného trhu, na ktorý bude vplývať inflácia. Ľudia majú menej peňazí, náklady na energie rastú, poistenie je drahšie. Čo urobia ako prvé je, že začnú šetriť pri nákupe potravín.
Čo boli najväčšie výzvy, ktorým ste museli vo funkcii riaditeľa čeliť?
PP: Najväčšou výzvou boli pre mňa miliónové pokuty, ktoré sme dostali od Štátnej veterinárnej a potravinovej správy. To bolo niečo, čo som z mojej skúsenosti vôbec nepoznal. Ďalšou bola byrokracia pri správnych konaniach pri investíciách. Momentálne trvá tri až štyri roky, pokiaľ prekonáme byrokratické prekážky pri projektoch.
Kaufland má na Slovensku veľkometrážne predajne. Túto otázku asi nedostávate často, avšak neplánujete to skúsiť aj s menšími, ako to robia niektorí konkurenti?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?