Rekordný počet viac ako 15 100 dovolenkárov prešiel od polovice júna do konca septembra tohto roka letiskom na Sliači. Predstavovalo to takmer dvaapolkrát viac turistov a dvojnásobný počet charterových letov v porovnaní s predchádzajúcim najlepším rokom 2007. Dovolenkové spoje premávali zo stredného Slovenska do dvoch letovísk – bulharského Burgasu a tureckej Antalye. Aktuálne už lietajú na Sliač iba príležitostne malé súkromné lietadlá a aerotaxíky.
Sliač, ktorý bol vždy vojenským letiskom aj s civilnou prevádzkou, obnovil koncom jari lietanie po dvoch rokoch. Dovtedy sa s podporou centrály Severoatlantickej aliancie (NATO) zrekonštruovala vzletová a pristávacia dráha, svetelné a navigačné zariadenia a ďalšia infraštruktúra tak, aby zodpovedala štandardom aliancie.
Menšími úpravami prešla aj civilná časť letiska: pribudli parkovacie miesta a prestavali sa odletové a príletové priestory. Pretože dovolenkárov vozia až 189-miestne lietadlá, podľa marketingového pracovníka Milana Ligoša je opäť aktuálna výstavba odletovej haly, ktorá bola už v minulosti pripravená, aj s využitím finančného príspevku Európskej únie.
V minulosti zo Sliača lietali aj pravidelné celoročné linky najmä do Prahy ako prípoje na lety po Európe i do zámoria. V roku 2007 letelo medzi Sliačom a Prahou štrnásťtisíc cestujúcich, kým dovolenkárov bolo len 6 700. V tom čase lietali len do Bulharska.
Keďže pravidelné spoje boli nerentabilné, České aerolínie ich zrušili. Manažment letiska však rokuje s dopravcami na ich obnove v priebehu budúceho roka. Prestupovým letiskom by mohla byť Praha, prípadne Viedeň.
Podľa M. Ligoša je predpoklad, že v budúcom roku počet charterových letov dosiahne stovku. Stredoslovenských dovolenkárov láka Sliač najmä tým, že nemusia cestovať na bratislavské či popradské letisko. Touroperátori popri Burgase a Antalyi zvažujú aj lety na Rhodos či Krétu, do Egypta a záujem je aj o Split. Ak sa to uskutoční, bude si civilná prevádzka na seba zarábať a nebude odkázaná na štátny rozpočet.
Foto na titulke - Ján Blažej