Pre poskytovateľov platobných brán nie je výhodné, ak obchodníci používajú na platby karty, lebo z nich platia poplatky kartovým spoločnostiam. „Ak by sme ich dokázali obísť, budú platby rýchlejšie a lacnejšie,“ tvrdí v rozhovore pre TREND Jana Hmirová, riaditeľka firmy Payout, ktorá poskytuje platobné brány e-shopom.
Karanténa podporila chuť Slovákov nakupovať online. Zvýšil sa aj záujem o vaše služby v e-shopoch?
Dopyt sa určite zvýšil jednak medzi malými e-shopmi, ale aj medzi veľkými, ktoré potrebujú byť rýchlejšie a efektívnejšie. Hovorím o desiatkach nových záujemcov, čo sa nezdá veľa, ale percentuálne je to pre našu firmu podstatný nárast.
Limit na bezkontaktné platby bez PIN-u sa plošne zvyšuje
Prečo by mal mať slovenský e-shop vašu platobnú bránu, keď má už zaplatený PayPal či viacero bankových platobných brán?
Sme technologicky veľmi zdatní, a tiež sme schopní spracovať veľa transakcií za minútu. Niekedy až 10-tisíc. Navyše naše prostredie je užívateľsky príjemné.
Ako dlho trvá vybaviť si a spustiť platobnú bránu? Aké papierovačky sú k tomu nutné?
Kvôli koronavírusu už máme online registráciu cez zaručený elektronický podpis. Zaviedli sme aj videohovory so zákazníkmi. Máme pluginy [zásuvný model softvéru, pozn.TRENDU], ktoré vieme do bežných e-shopov zaintegrovať za hodinku. Funguje to tak, že majiteľ e-shopu sa u nás zaregistruje, urobíme s ním online rozhovor a do hodiny môže prijímať platby.
Ak si e-shop zaplatí platobnú bránu, tak nie je zaručené, že mu biznis automaticky stúpne. Ako klienta presvedčíte, že ju potrebuje?
Argumentujeme podobne ako pri platbách kartou. Ak si klient kúpi POS terminál a dá zákazníkom možnosť platiť kartou, bude ich mať viac. Každý predajný kanál, ktorým vie človek dostať peniaze k sebe a uspokojiť zákazníka, mu pomôže zlepšiť biznis. V USA to už funguje tak, že každý veľký obchod má vlastnú platobnú aplikáciu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?