O značke Volvo sa v rámci slovenského trhu priveľa nerozprávalo. Tunajší región a trh nie je primárnym cieľom pre dodávky nových vozidiel tejto značky ani nefavorizuje elektromobilitu natoľko ako samotný výrobca.
Napriek tomu sa škandinávska automobilka rozhodla na Slovensku preinvestovať viac ako miliardu eur a postaviť svoj ďalší výrobný podnik neďaleko Košíc. Volvo tak chce uzavrieť svoj pomyselný trojuholník troch európskych závodov, od ktorých očakáva, že v najbližšej dekáde budú dodávať státisíce elektromobilov.
Je to nová stratégia, s ktorou Volvo plánuje dosiahnuť čisto elektrické portfólio modelov už v najbližších rokoch.
Pre portál Automotive News Europe poskytol novozvolený šéf Volvo Cars Jim Rowan rozhovor, v ktorom uviedol, že v súvislosti s prechodom na elektromobilitu už neexistuje žiadne “ak” ani “či”. Ostatní konkurenti, ktorí sa nezaviazali k tejto forme mobility, sa musia podľa neho rozhodnúť, „či v budúcnosti budú schopní jazdiť na dvoch koňoch súčasne.“
Nová stratégia je finálna
Nový závod pri Košiciach, spoločne s doterajšími fabrikami v Gente a Torslande, teda v Belgicku a vo Švédsku, má prispieť k cieľu dosiahnuť ročný predaj 1,2 milióna elektrických vozidiel Volva do polovice dekády.
Výstavba závodu sa má začať na budúci rok, pričom výrobné linky v ňom nainštalujú v roku 2024. V roku 2026 sa odtiaľ potom začne sériová výroba ďalšej generácie elektromobilov Volvo.
Ako v najnovšom rozhovore uviedol J. Rowan, niekdajší manažér výrobcu vysávačov značky Dyson, „expanzia v Európe, našom najväčšom predajnom regióne, je rozhodujúca pre náš posun k elektrifikácii a pokračujúci rast. Som veľmi rád, že môžeme rozšíriť výrobnú stopu spoločnosti Volvo Cars na Slovensko.“
Nový závod bude vyrábať iba elektromobily ako súčasť záväzku spoločnosti Volvo stať sa do roku 2030 plne elektrickou značkou. Očakáva sa, že závod vyrobí až 250-tisíc áut ročne a poskytne prácu zhruba trom tisíckam ľudí.
„Myslím si, že myslenie spotrebiteľov v Európe je viac progresívnejšie v súvislosti s elektromobilitou, než v niektorých ďalších častiach sveta,“ uviedol J. Rowan. Dodal, že chce nastaviť vysoký štandard pre prvý model, ktorý debutuje pod jeho vedením a aby náhrada za XC90 získala „uznanie a spoločnosť Volvo bola vnímaná ako dôveryhodná elektrifikovaná automobilka novej generácie.“
Potrebujú wow efekt
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?