Mecom Group je jedným z dvojice najväčších hráčov v mäsiarskom segmente na Slovensku. Súčasťou skupiny sú aj maďarské fabriky v Békéscsabe (značka Csabahús) a Szolnoku (značka Kaiser), ako aj česká sesterská firma Schneider. História spoločnosti siaha do roku 1972, keď bol uvedený do prevádzky mäsokombinát v Humennom, predchodca súčasného Mecomu.

Odvtedy prešla firma transformáciou a nadobudla ďalšie akvizície, aby sa v roku 2021 stala už ako Mecom Group súčasťou americkej potravinárskej spoločnosti Smithfield Foods. „Pre našu spoločnosť sa tým začala nová etapa, keď sa z regionálneho hráča stala súčasť globálneho holdingu. Náš nový majiteľ je strategický investor, ktorý disponuje silným odborným know-how,“ nechal sa počuť generálny riaditeľ Mecom Group Ladislav Čechovič. Predpokladá, že spoločnosti to dopomôže k ďalšiemu rastu a zamestnancom zasa zaručí stabilné pracovné prostredie.

Smithfield Foods patrí medzi lídrov svetového biznisu s mäsom, obzvlášť bravčovým, a po celom svete zamestnáva desiatky tisíc ľudí. Odkúpenie Mecom Group od Penty vníma americký koncern ako súčasť svojej európskej expanzie.

Do jeho vlastníctva prešla celá skupina, týkalo sa to teda aj značiek Kaiser, Csabahús a Schneider. Mecom Group si však zachováva naďalej vysokú mieru autonómnosti pri rozhodovaní o svojich obchodných a výrobných aktivitách. „Spoločnosť Mecom Group ostáva samostatnou organizačnou jednotkou, čo znamená, že obchodná a marketingová stratégia našej spoločnosti sa začlenením do Smithfield Foods nemení,“ upresňuje L. Čechovič a dodáva, že na trhoch bude spoločnosť naďalej pôsobiť pod značkou Mecom. Lokálnu stratégiu i riadenie si zachovávajú aj značky Schneider, Csabahús a Kaiser.

Situácia na trhu

Pri vlaňajšom porovnaní tržieb vyhrala v mikrosúboji s Mecom Group konkurenčná Tauris Group, hoci len veľmi tesne – o niečo vyše 0,5 milióna eur. Avšak treba dodať, že Tauris Group mala navrch až po započítaní výsledkov košického podniku spracúvajúceho ryby. Mecom Group dosiahla vlani výsledok vyše 136,5 milióna v tržbách, zisk činil približne 3 milióny eur, a ak rátame výhradne produkciu mäsa, víťazom mikrosúboja je práve ona.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa