Rozhodujúci podiel v minulom mesiaci na tom mal 21,8-percentný rast počtu cestujúcich na európskych linkách. Spôsobil to najmä pozvoľný masový tohtoročný nástup nových lowcostových aerolínií (domácich spoločností Laudamotion a Level a maďarského Wizz Airu), ktorý bude rásť aj v posledných dvoch mesiacov tohto roku.

Laudamotion, v ktorom má 75-percentný akciový podiel Ryanair, od konca októbra z Viedne síce výrazne a logicky obmedzil sezónne dovolenkárske lety najmä do stredomorských letovísk, pridal však 20 iných úplne nových cieľov. Sú to najmä populárne veľké európske mestá, vyhľadávané na niekoľkodňové výlety za pamiatkami, kultúrou či gastronómiou, ktoré majú perspektívu celoročných liniek.

Wizz Air pridal od októbra 15 nových destinácií a Austrian Airlines zahustili doterajšie linky týždenne ďalšími štyridsiatimi letmi. Zimný letový poriadok platí do konca marca budúceho roku a Wizz Air ho vo februári doplní ešte ďalšími piatimi novými destináciami.

Toto obdobie je v znamení stále sa zostrujúceho konkurenčného boja lowcostov a klasických aerolínií, ktorý sa prejavuje nízkymi cenami leteniek (Wizz Air od 14,99 eur) a množstvom krátkodobých akcií (Laudamotion ponúka do vybraných európskych miest aj časovo obmedzené lety dokonca lety za 5 eur).