Spoločnosť Ryba Košice vlani oslávila 75. výročie svojho pôsobenia na Slovensku. Počas svojho fungovania prešla viacerými náročnými obdobiami. Prežila znárodnenie, socializmus, privatizáciu, kvalitatívne normy Európskej únie, hospodársku krízu aj príchod silných nadnárodných firiem, no napriek všetkému si dokázala udržať svoje miesto na slovenskom trhu. V súčasnosti napreduje ďalej.
Ryba Košice ďalší rok v zisku
Počas dlhých rokov svojej existencie sa firma dokázala prispôsobiť množstvu zmien, o čom svedčia jej aktuálne dobré výsledky. Ryba Košice sa v rámci Tauris Group už v roku 2020 vrátila po troch rokoch v strate znovu do zisku, ktorý bol na úrovni takmer 200-tisíc eur pri tržbách 29 miliónov eur. Tie medziročne klesli o deväť percent najmä pre nepriaznivý vývoj v gastro sektore.
Za uplynulý rok však spoločnosť zaznamenala ešte lepšie hodnoty svojho úsilia. „Výsledok hospodárenia sa vlani oproti roku 2020 zlepšil, aj v Ryba Košice aj v celom Tauris Group, kde už druhý rok po sebe dosiahneme historicky výsledok,“ informuje generálny riaditeľ Tauris Group Richard Duda.
Pre spoločnosť Tauris Group bol už rok 2020 najúspešnejším rokom za celých takmer tridsať rokov jej existencie, keď dosiahla agregovaný zisk 9,3 milióna eur. Za výsledkami je najmä orientácia na vlastnú výrobu s vyššou pridanou hodnotou a súčasne vyradenie niekoľkých produktov obchodného tovaru, ktoré neboli profitabilné.
R. Duda zároveň tvrdí, že vzhľadom k stále „uspatému“ gastro sektoru a tomu, že redukovali málo profitabilný obchodný tovar, budú tržby Ryba Košice za vlaňajšok oproti roku 2020 len v miernom poklese.
Zlúčením k zvyšovaniu podielu na trhu
Začiatkom novembra 2021 došlo v spoločnosti k novým zmenám, keď sa štyri sesterské spoločnosti Ryba Košice, s. r.o.; Tauris-Cassovia, s.r.o.; Tauris Nitria, s. r.o. a Calmar s. r.o. zlúčili a nástupnickou spoločnosťou sa stála akciová spoločnosť Tauris.
„Cieľom tohto zlúčenia bolo vytvoriť jedného silného a efektívneho výrobcu a distribútora mäsových a rybacích produktov. Zjednoduší sa riadenie a administratíva a ako jedna právna entita sme transparentnejší pre obchodných partnerov a finančné inštitúcie,“ vysvetľuje R. Duda.
Všetky produktové značky a dizajny z portfólia Ryba Košice však ostali naďalej v platnosti bez vizuálnej a obsahovej zmeny komunikácie so zákazníkmi.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?