Ak nebudú namietať orgány Európskej únie pre hospodársku súťaž, chce Ryanair podľa spoločnej informácie oboch aerolínií zvýšiť svoj podiel v Laudamotion „čo najskôr“ na 75 percent. Vo Schwechate bude doma teda ešte skôr než o 12 až 15 mesiacov, ako sa ešte pred pár dňami po diskrétnych návštevách Michaela OʹLearyho vo Viedni špekulovalo.

V prvom roku prinesie Ryanair start-upu Laudamotion do 50 miliónov eur a Laudovu flotilu posilní šiestimi lietadlami. Obe firmy rátajú, že v treťom roku bude Laudamotion hospodáriť so ziskom a flotila sa rozšíri na 30 lietadiel.

Laudove nové aerolínie začnú lietať od konca marca najprv z Nemecka, v júni budú mať už 21 lietadiel a otvoria aj linky z Viedne a ďalších rakúskych letísk na stredomorské letoviská. Popri dovolenkárskych letoch naznačil N. Lauda postupne aj lowcostové lety do dôležitých európskych miest, s ktorými mal skúsenosti už vo svojich dvoch predchádzajúcich aerolíniách.

Podrobnosti nepovedal, ale práve tieto City-Shuttle by mohli byť viedenskou parketou pre Ryanair, ktorý však prichádza do Viedne až po európskej lowcostovej dvojke britskom easyJet a maďarskom Wizz Aire, ktorý je momentálne štvrtým najsilnejším na kontinente.

Či sa bude Ryanair vo Viedni realizovať len v Laudamotion, alebo príde aj s vlastnými linkami a kam všade, nie je ešte známe. Prejaví sa to však už od zimného letového poriadku, v ktorom ubudnú lety Laudamotion do Stredomoria a voľné kapacity sa presunú na kontinent.

Nová situácia sa môže odraziť aj na letoch Ryanairu z Bratislavy napriek tomu, že Ryanair pridáva v Bratislave od jari a leta šesť ďalších destinácií.