Čokoládu rubínovej farby s chuťou lesného ovocia vyvinul po dlhoročnom vývoji najväčší svetový výrobca a spracovateľ čokolády, švajčiarsky koncern Barry Callebaut. Má čisto prírodný pôvod, nepridávajú sa do nej žiadne prísady ani farbivá. Jej nezvyčajný farebný nádych pochádza z prášku, ktorý sa získava počas spracovania kakaových bôbov pestovaných v Ekvádore, Brazílii či Pobreží Slonoviny.
Čokoládová tyčinka KitKat sa štandardne vyrába zo zmesi čokoládového základu, mlieka a kakaového masla. Do farebných variantov sa primiešavajú prírodné potravinárske farbivá. KitKat uviedol na trh v roku 1935 britský výrobca Rowntree, ktorého Nestlé pohltilo v roku 1988.
Predajňa KitKat Chocolatory v Japonsku Zdroj: Nestlé Japan
Podľa agentúry Bloomberg Nestlé získalo na predaj čokoládovej novinky polročnú exkluzivitu. Verí, že ňou osloví najmä generáciu mileniálov, ktorí sa viac zaujímajú o zdravú výživu. Pre premiéru ružovej pochúťky si zvolilo dôležitý japonský trh. Testovalo na ňom už rôzne príchute KitKatu, ako napríklad wasabi či tekvicu Hokkaido.
Nestlé podľa Bloombergu uvedie rubínový KitKat do druhého štvrťroku aj na austrálsky trh, do konca roku zvažuje nasadenie produktu v Latinskej Amerike.
Stovky ázijských príchutí
Novinku s názvom KitKat Chocolatory Sublime Ruby si môžu maškrtníci kúpiť zatiaľ iba v špecializovaných japonských a juhokórejských predajniach za štyristo jenov (približne tri eurá), dostupná je tiež prostredníctvom e-shopu. Japonci obľubujú KitKat, majú k dispozícii stovky variantov vrátane jahodovej príchute, zeleného čaju či luxusné verzie doplnené orieškami a sušeným ovocím.
Štyri základné druhy čokolády Zdroj: Nestlé Japan
Nestlé štartuje rubínový KitKat krátko potom, ako ukončilo predaj svojej americkej divízie cukroviniek. Talianske Ferrero, výrobca nátierky Nutella, za ňu zaplatilo 2,8 miliardy dolárov. Švajčiari sa v súčasnosti orientujú na segmenty, v ktorých pociťujú vyšší dopyt po svojich produktoch, ako napríklad káva, detská výživa, krmivo pre domácich maznáčikov či balená voda.
Luxusnejší imidž, vyššia marža
No Nestlé naďalej cíti príležitosť na zvýšenie tržieb z predaja cukroviniek mimo Spojených štátov. Osobitne stavia na kartu prémiových produktov, ako aj v prípade rubínového KitKatu. „Hlavným problémom pre Nestlé je to, že okrem KitKatu nemá žiadnu globálnu značku,“ hovorí pre denník Financial Times Jean-Philippe Bertschy, analytik finančnej spoločnosti Vontobel.
Varianty tyčinky KitKat Zdroj: Nestlé Japan
Švajčiarsky koncern sa snaží zvýšiť zisk z predaja sladkostí aj tak, že niektorým výrobkom vytvorí luxusnejší imidž a vďaka vyššej cene potom získa aj vyššiu maržu. Príkladom môže byť tiež rubínový KitKat zacielený na mileniálov, ktorí si zakladajú na originalite a statuse.