Filantropia je súčasťou DNA mnohých rodinných firiem v Česku aj na Slovensku. Rodinné firmy bývajú totiž úzko späté s konkrétnym regiónom, v ktorom dávajú ľuďom prácu, prípadne svoje služby poskytujú primárne v danej oblasti. Napríklad ak ide o hotely, reštaurácie, remeslá či agroturistiku.
„Slovenské rodinné firmy sa k filantropii stavajú pozitívne. Zhruba štyri pätiny tých, s ktorými spolupracujem alebo ktoré poznám, podporujú miestne komunity či sociálne projekty,“ hovorí odborníčka na rodinné firmy a prezidentka Inštitútu rodinného businessu Erika Matwij. Hoci mnohé firmy nemusia mať pomoc pomenovanú ako filantropiu, je súčasťou firemnej kultúry, ako aj hodnotového systému majiteľov. Ako dodáva, na Slovensku je málo rodinných firiem, ktoré majú formalizovanú filantropickú stratégiu.

Rodinná firma z Nitry to takmer zabalila. Dnes zbiera prestížne ocenenia a výrazne investuje
Deti, seniori aj región
V istom zmysle je vo filantropii kontinuita, keďže kedysi tieto aktivity bežne vykonávali bohaté šľachtické rody. Firmy chcú, aby ich podpora bola zmysluplná a efektívna. „Je preto prirodzené, že z voľných prostriedkov, ktoré rodinné firmy majú, sa snažia podporovať práve charitatívne aktivity v regióne, kde pôsobia,“ hovorí David Neveselý, expert a partner rodinnej kancelárie One Family Office, ktorá je súčasťou skupiny Havel & Partners.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?