Predajne spoločnosti Billa ste doposiaľ mohli nájsť len vo väčších a stredne veľkých mestách. Rozmermi predajnej plochy v priemere 900 metrov štvorcových a rozsahom sortimentu spadajú pod formát supermarketov. V stredu spoločnosť otvorila svoj prvý menší obchod na Slovensku, v obci Valaská neďaleko Brezna. Ide o obec so zhruba 3 500 obyvateľmi a je menším centrom pre okolité dedíny.
Parlament schválil novelu o odpadoch, napriek odporu potravinárov a obchodníkov
Novým konceptom predajne, ktorý nazýva miniBilla, sa chce spoločnosť priblížiť spotrebiteľom v menších mestách a obciach, ktorí často nemajú pri nakupovaní vo svojom okolí možnosť výberu. „Týmto krokom nielen rozširujeme svoje pôsobenie na trhu, ale v prvom rade myslíme na zákazníkov. Väčší výber aj prirodzená konkurencia pomôžu hlavne spotrebiteľom, pretože aj vďaka tomu sa bude kvalita služieb a produktov držať na vyššej úrovni. Čerstvosť a výber potravín by nemali byť výsadou len veľkých miest, ale samozrejmosťou,“ upresňuje zámery spoločnosti Dariusz Tomasz Bator, generálny riaditeľ Billa Slovensko.
Sortiment predajne tvorí najmä základný tovar dennej spotreby, pričom sa sústreďuje na čerstvé výrobky. Nebudú chýbať ani produkty od slovenských dodávateľov.
Testovanie trhu
Predajňa vo Valaskej je pre spoločnosť skúškou záujmu o tento formát u spotrebiteľov. Ako pre TREND povedal D. Bator, reťazec sa pozerá aj po ďalších lokalitách. „Hľadáme možnosti expanzie vo všetkých krajinách, kde pôsobíme, s prihliadnutím na obmedzenia veľkosti trhu. Slovensko nie je veľká krajina, je tu veľmi málo väčších miest. Preto s týmto menším formátom skúmame, kde je ešte potenciál na rozširovanie našej siete,“ hovorí šéf reťazca na Slovensku.
Billa odchádza z Ukrajiny. Sieť prenechá maloobchodnému reťazcu
„Pozeráme sa napríklad po okolí Bratislavy, keďže stále viac pôvodných obyvateľov býva v satelitných obciach. Takže skúšame nový formát a ak sa potvrdí, že to je správny smer, tak budeme mať viac malých predajní aj my,“ dodáva. Rakúska spoločnosť, ktorá patrí pod nemecký koncern Rewe vlani na Slovensku zvýšila tržby z vyše 600 miliónov eur na takmer 780 miliónov eur. Dosiahnutý zisk za minulý rok ešte nezverejnila, v roku 2018 skončila v pluse vo výške vyše šesť miliónov eur.
Žabka v Bratislave
Najsilnejší nadnárodný maloobchodný hráč na Slovensku, Tesco, sa už dávnejšie etabloval so svojimi malými Express predajňami. Minulý týždeň v bratislavskom Ružinove spustil aj prvý malý obchod zo svojej franšízovej siete Žabka, ktorý rozvíja v Česku.
Ten zákazníkom prináša sortiment asi dvetisíc potravín. Charakteristickým prvkom siete je, že predajne sú situované v okolí strategických uzlov, v centrách miest, alebo na sídliskách a sú otvorené do 23 hodiny.
Tento rok Tesco oznámilo svoj odchod z Poľska, kde sa mu nedarilo, čo nahráva jeho ďalšej expanzii na Slovensku. Vlani u nás pri tržbách takmer jeden a pol miliardy eur britský nadnárodný reťazec zarobil vyše 73 miliónov eur.