Výrobcom potravín na Slovensku sa vlani darilo. Medziročne zvýšili tržby aj čistý zisk, hoci museli bojovať s infláciou a zvýšením nákladov. Výrazný nárast oboch ukazovateľov zaknihovalo mnoho známych značiek – banskobystrický producent tofu Alfa Bio, prešovský výrobca predpečených produktov Frost, Zvolenská mliekareň, firmy St. Nicolaus, Pierre Baguette zo Sládkovičova, bratislavský spracovateľ hydiny EU Poultry či Heineken Slovensko Sladovne z Hurbanova.

Potravinársky segment na Slovensku je čo do množstva kategórií relatívne úzky, zato v mnohých z nich vysoko konkurenčný. Veď len v top 50 najväčších výrobcov figuruje až deväť spracovateľov mäsa, osem producentov mliečnych výrobkov či osem firiem dodávajúcich pečivo, chlieb či keksy.

Spoločnosť Mondi SCP spustila v Ružomberku nový stroj na výrobu kartónového papiera s označením PM19. Stroj je súčasťou modernizačného projektu v hodnote 370 miliónov eur, čo je najväčšia investícia firmy za posledné roky. Nový druh kartónu s názvom Kraft Top White už začali dodávať zákazníkom. Na snímke sklad recyklovaného papiera.
Neprehliadnite

Slovenské firmy skončili v hlbokej strate. Švédske a fínske dosiahli na Slovensku výrazný zisk

TREND prináša v článku rebríček dvadsiatich najväčších potravinárskych výrobcov na Slovensku, ako aj zhodnotenie hospodárenia vybraných z nich.

Jednotke po rokoch klesol zisk

Najväčším potravinárskym podnikom je už niekoľko rokov producent dehydrovaných kulinárskych výrobkov Nestlé, ktorý aj vlani pokračoval v raste tržieb, a to o osem percent, na takmer 264 miliónov eur. Po troch rokoch rastu mu však o vyše pätinu klesol čistý zisk.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa