Pre mnohých potravinárov je výroba privátnych značiek pre nadnárodné reťazce jedinou šancou, ako sa dostať na zahraničné predajné pulty. Nadnárodné reťazce, ktoré na Slovensku pôsobia, predávajú produkty svojich privátnych značiek nielen v krajine, kde sa vyrábajú, ale ich distribuujú aj do ostatných krajín, v ktorých pôsobia.
Toto je asi tá najväčšia devíza pre veľké množstvo výrobcov – ich produkty sa dostanú do zahraničia bez toho, aby firma musela riešiť export a hľadať si v zahraničí odbytiská. Je to relatívne pohodlné a firme to môže pomôcť výrazne zvýšiť obrat. A hoci má prílišná fixácia firmy na privátne značky viacero negatív, medzi ktorými svieti hlavne nadmerná závislosť na jedinom predajcovi, prínos pre slovenskú ekonomiku znamená každá exportovaná potravina, vrátane tej, ktorú potravinárska firma vyrába výhradne pre jedného predajcu.
Hodnota exportovaných slovenských potravín pod hlavičkou privátnych značiek je pritom u niektorých reťazcov nanajvýš zaujímavá. Nie všetky však chceli túto informáciu zdieľať.
Štvorpercentný podiel
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?