Pivovarníci a pohostinské skupiny sa s príchodom roka 2023 pripravujú na náročné obdobie. Objavili sa náznaky, že pod vplyvom krízy okresali britskí aj európski spotrebitelia vo svojich rozpočtoch najmä výdavky na alkoholické nápoje.

Ľudia doteraz najviac šetrili pri nákupoch elektroniky a oblečení. Po novom sú však čoraz „skúpejší“ aj v pohostinských zariadeniach, kupujú menej piva, vyberajú si lacnejšie značky. Navyše už úraduje aj suchý január, kedy sa veľa ľudí úplne vyhýba pitiu alkoholu.

Vedúci výskumu pre alkoholické nápoje v Euromonitore Spiros Malandrakis povedal, že nastal rozpor medzi znižovaním životných nákladov a potrebou vrátiť sa späť do spoločnosti a socializovať sa. „Každý očakáva, že tento rok disponibilné príjmy klesnú,“ spresnil pre Financial Times analytik spoločnosti Bernstein Trevor Stirling.

Dodal, že pre pivovarníkov v Európe bude zdražovanie vstupných nákladov veľmi citeľné. „Napríklad cena sladovníckeho jačmeňa je v porovnaní s predchádzajúcim rokom vyššia približne o dve tretiny. Takže na jar uvidíme ďalšie kolo veľkého zvyšovania cien.“

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa