Nedávne slová Jima Rowana, generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars, stoja za zmienku, pretože môžu byť podkladmi pre motivačné prednášky o sebavedomí.

Podľa šéfa automobilky, ktorá mieri s novou fabrikou aj na Slovensko, sa súčasná nevľúdna situácia na trhu s elektromobilmi švédskej značky netýka.

Problémy si v jeho ponímaní vytvárajú značky masového trhu, čo platí o klesajúcom dopyte po elektromobiloch prakticky na všetkých svetových trhoch. Avšak len odvrátiť zrak od požiaru ho nijako neuhasí.

Silné reči

V roku 2023 bola hrubá marža spoločnosti Volvo Cars, ktorá patrí čínskej skupine Geely, na jej plne elektrických vozidlách asi deväťpercentná.

Išlo asi o trojnásobný medziročný rast jedného z mnohých ukazovateľov, ktorý šéf Volva okomentoval tvrdením, že „segment masového trhu možno ovplyvnili niektoré spoločnosti, ktoré sa nedostali na cenovú paritu s autami so spaľovacími motormi, ale v prémiovom segmente to tak nevidíme. Vidíme, že ten segment rastie a my získavame trhový podiel“.

Dodal, že Volvo je spoločnosť s najvyšším podielom prémiových batériových elektrických vozidiel a má najvyššie marže v sektore elektrických vozidiel okrem spoločnosti Tesla.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa