Spojenie dvoch najväčších hráčov v segmente netreba brať nikdy na ľahkú váhu. Platí to aj v prípade spájania dvoch najväčších reťazcov s elektronikou na Slovensku. Schyľuje sa k tomu, že značka Datart sa zo Slovenska vytratí, avšak nie preto, lebo by ju Nay pohltil. Namiesto akvizície ide o spojenie síl majiteľov oboch reťazcov s tým, že novovzniknutý holding chce so značkou Datart posilňovať líderstvo na českom a so značkou Nay na slovenskom trhu.
O spojení sa pritom hovorí už od minulého roka. Po tom, čo ho schválil český protimonopolný úrad, je fúzia už len jeden krok od reality. Čaká sa už len na rozhodnutie slovenského protimonopolného úradu. Dá sa pritom predpokladať, že spojenie bude mať zásadné dôsledky na maloobchodný trh na Slovensku. Akoby aj nemalo, keď ide v slovenskom prostredí o jednotku a dvojku tohto segmentu.
Jednotka a dvojka spájajú sily
Predaju elektroniky na Slovensku vládne Nay. Za celý rok 2022 presiahli tržby reťazca 400 miliónov eur a zisk sedem miliónov eur. Za prvých deväť mesiacov roku 2023 to bolo 320 miliónov eur so ziskom viac ako 2,5 milióna eur.
Datart je slovenskou dvojkou. Tržby spoločnosti Elektrosped, ktorá Datart vlastní a patrí do českej skupiny HP Tronic, bývali v porovnaní s Nayom po minulé roky tretinové, i keď vykazovali kontinuálny rast. Súčasťou skupiny je slovenský Datart od roku 2018. Do portfólia HP Tronic patrí tiež sieť predajní Eta a donedávna tam patril aj e-shop Hej.sk, ktorý však začiatkom roka ukončil svoju prevádzku.
Reťazec Datart má na Slovensku pod svojou značkou 20 maloobchodných predajní, zvyšok tvoria predajne Eta a výdajne tovaru objednaného cez e-shop. Raz toľko predajní má Nay, čo znamená, že po spojení by mohla vzniknúť sieť 60 predajní vo vlastníctve jedného holdingu, pričom po pripočítaní predajní Eta a výdajní Datartu by bolo toto číslo ešte vyššie. Bola by to jednoznačne najväčšia sieť elektropredajní na Slovensku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?