Analýza spoločnosti Canalys poukázala na fakt, že celkový počet smartfónov v druhom štvrťroku 2022 klesol o deväť percent. Dopyt po smartfónoch bol nižší najmä kvôli globálnemu hospodárskemu poklesu a celkovej ekonomickej neistote.

Čínskym značkám škodí nulová tolerancia

V predajoch sa na prvé miesto dostal juhokórejský gigant Samsung s podielom na trhu 21 percent, nakoľko posilnil svoju ponuku nižšej série s označením „A“. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Apple so 17-percentným podielom, ktorej k výsledku pomohol najmä veľký úspech súčasného modelu iPhone 13.

Čínske značky poklesli najviac. Tretie miesto obsadilo Xiaomi so 14 percentami a nasleduje OPPO a Vivo s 10, respektíve 9 percentným podielom na trhu. Čínskym značkám škodia najmä rozsiahle prerušenia výroby v dôsledku prísnych lockdownov, nakoľko Čína aj naďalej prechováva nulovú toleranciu k ochoreniu covid-19.

„Dodávatelia boli nútení v druhom štvrťroku prehodnotiť svoju taktiku, pre opatrnejšie vyhliadky na trhu smartfónov. Ekonomická neistota, pomalý dopyt a hromadenie zásob viedli k tomu, že predajcovia rýchlo prehodnocovali svoje portfóliové stratégie na zvyšok roka 2022.

Nadmerne zásobený segment strednej triedy smartfónov je exponovaný a predajcovia sa zamerali na prispôsobenie nových produktov spotrebiteľom, nakoľko tí majú obmedzený rozpočet a svoje výdavky na kúpu smartfónov znižujú,“ povedal analytik Canalys Research Runar Bjørhovde.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa